נשיא המדינה, יצחק הרצוג, נשא היום (שני) דברים במסגרת ביקורו הרשמי באוסטרליה, בעצרת הזיכרון המרכזית לזכר 15 הנרצחים בפיגוע הטרור בחוף בונדי. האירוע התקיים בהשתתפות כ-9,000 מחברי הקהילה היהודית, וציין את הטבח שאירע ב-14 בדצמבר 2025, במהלך הדלקת נר ראשון של חנוכה.

בנאומו קשר הנשיא בין הפיגוע באוסטרליה לבין המצב בישראל והתפשטות האנטישמיות בעולם. "השנאה שהציתה את הירי בבונדי היא אותה מגפה עתיקת יומין של אנטישמיות", אמר הרצוג. "טבח ה-7 באוקטובר, רצח ההמונים הגדול ביותר של יהודים מאז השואה, חיזק אנטישמים חבויים כאן באוסטרליה וברחבי העולם".
"הזוועות בישראל העצימו קיצוניות ג׳יהאדיסטית להרים גם כאן את ראשה המכוער", הוסיף הנשיא. "זהו פירושה של 'גלובליזציה של האינתיפאדה'". הרצוג הדגיש את מטרת ביקורו: "היינו חייבים להיות כאן אתכם, לחבק ולחזק אתכם ולומר לכם – עם ישראל חי! לא באנו רק לומר שאנחנו איתכם, באנו להראות לכם שאנחנו איתכם".



הנשיא התייחס גם לחשיבות היחסים בין המדינות והצהיר: "אני רואה בביקורי כאן הזדמנות לספר את סיפור מי שאנחנו כעם וכאומה. אני כאן גם כדי להחיות מחדש את היחסים החשובים בין שתי הדמוקרטיות החזקות שלנו. אני יודע שבעבודה משותפת נמצא את הדרך להרחיב שיתופי פעולה, להעמיק הבנה ולשדרג את יחסינו".
