כלי תקשורת רפורמיסטיים באיראן דיווחו בתחילת השבוע על מעצרה של ראש "חזית הרפורמה" (מסגרת התיאום הרחבה ביותר עבור המפלגות הרפורמיסטיות באיראן) ומזכ"לית מפלגת "איחוד האומות האיראניות" אזר מנסורי, כחלק מגל מעצרים המכוון נגד דמויות בולטות בתנועה הרפורמיסטית בעקבות המחאות הנרחבות במדינה.

במקביל לדיווחים הרפורמיסטיים, סוכנות הידיעות "תסנים", המזוהה עם משמרות המהפכה, דיווחה בהצהרה קצרה ומעורפלת כי התובע הכללי בטהרן הגיש כתבי אישום רשמיים נגד מספר דמויות פוליטיות בולטות באשמת "תמיכה במשטר הציוני ובארצות הברית", כחלק מחקירות הקשורות למחאות הענק, מבלי לחשוף את שמותיהם, שיוכם המפלגתי או נסיבות מעצרם.
מאוחר יותר סוכנות הידיעות "פארס", המזוהה עם המשטר, אישרה מפי מקורות ביטחוניים ומשפטיים את מעצרה של מנסורי יחד עם אברהים אסג'ארזאדה, דמות רפורמיסטית בולטת וחבר בוועד המרכזי של חזית הרפורמה, ומוחסן אמין-זאדה, סגן שר החוץ בממשלתו של הנשיא לשעבר מוחמד ח'אתמי.

חשוב לציין כי הרפורמיסטים באיראן אינם מתנגדי משטר אלא נחשבים יותר כאופוזיציה חלשה בתוך בפרלמנט. הם תומכים בעיקרון שלטון הדת, בסמכותו של המנהיג העליון ובחוקה האיראנית אך מהצד השני מביאים גם צדדים אחרים שתומכים יותר בחופש הפרט ובקידום מהלכים בינלאומיים גם עם המערב כדי לשפר את מצב המדינה (לאחרונה בעיקר בתחום הכלכלי).
לפי המקורות המזהוים עם המשטר, האישומים נגד העצורים כללו פגיעה בלכידות הלאומית, נקיטת עמדות עוינות כלפי החוקה, תיאום עם תעמולת האויב, קידום גישה של כניעה, עיוות הנתיבים הפוליטיים של קבוצות והקמת מנגנונים סודיים בעלי אופי חתרני. גורם רשמי הבקיא בפרטים אמר כי הרשויות "טיפלו בקבוצה זו בהתאם לחוק", למרות ש"הפגינו סובלנות כלפי עמדותיהם הביקורתיות בעבר", וזאת בשל מה שתואר כ"המשך פעילותם האנטי-ביטחונית".

הסוכנות הוסיפה כי ניטור התנהגותם של פוליטיקאים בולטים במספר תנועות במהלך שיא האיומים האמריקאיים והישראליים הניע את התביעה הכללית לפתוח את תיקיהם, לאחר שהואשמו בארגון והובלת פעילויות לשיבוש המצב הפוליטי והחברתי, והצדקת מה שתיארה כ"טרור בשטח".
לפי מקורות המקורבים לתנועה הרפורמיסטית מדובר בהסלמה של פעולות המשטר כנגד חברי הפרלמנט מהאופוזיציה. לטענתם "התגובה הביטחונית משקפת את הרגישות של הרשויות לכל סימן של פיצול פוליטי בדרגים הגבוהים ביותר, ואת מאמציהן למנוע היווצרות של קונצנזוס או תנועה ציבורית כלשהי בתוך הזירה הפוליטית האיראנית".

המעצרים הללו מתבצעים כאמור בזמן שמתנהלות שיחות גרעין בין ארה"ב לאיראן. לא רק שהמשטר ממשיך לעשות ככל העולה על רוחו בניהול המדינה הכושל, שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י הוסיף לתקוף את הלחץ האמריקני והבהיר כי טהרן לא תסכים להפסקת העשרת האורניום.
