accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק, לירי אגמי, פלאש 90
צילום: שאטרסטוק, לירי אגמי, פלאש 90

טראמפ לאחר מופע המחצית בסופרבול: "זה היה עלבון לאמריקה"

דסק C14

דסק C14

כב שבט ה'תשפו (09.02.26)

11

42

like

0

dislike

למרות גמר גדול ומרגש, הספורט במהלך אירוע ה"סופרבול" לא היה העיקר • מופע המחצית המפורסם של אחד האירועים הגדולים בטלוויזיה האמריקאית כלל בתוכו שירים בספרדית ועורר את זעמם של צופים רבים וביניהם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שהגיב: "אף אחד לא מבין מילה ממה שהבחור הזה אומר"


מופע המחצית של אירוע הספורט הגדול ביותר שיש לארה"ב להציע, הסופרבול, שהתרחש הלילה (בין ראשון לשני) תפס את הכותרות בסיום המשחק. למרות הזכייה המרגשת של סיאטל סיהוקס, שזכתה בתואר בפעם השנייה בתולדותיה, בארה"ב כמו בארה"ב – הספורט לא היה המופע המרכזי.

maximize-image
images-count1+
צילום: מתוך עמוד הטוויטר הרשמי של Seattle Storm

לאירוע הנוצץ, בו צופים מאות מיליוני צופים ברחבי העולם, נבחרים בדרך כלל הזמרים הגדולים ביותר שיש לעולם התרבות להציע כשהפעם נכנס לרשימה זוכה הגראמי הטרי "באד באני". הזמר הלטיני (יליד פורטו-ריקו ולכן נחשב גם אזרח אמריקאי) ידוע כזמר שמסרב לשיר באנגלית וכותב את שיריו רק בשפה הספרדית, מה שעורר את זעמם של הרבה מהצופים ובעיקר של אחד ספציפי – נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

"מופע המחצית של הסופרבול הוא פשוט נורא ואיום, אחד הגרועים ביותר אי פעם!", כתב הנשיא בחשבונו ברשת truth social. "אין בו שום היגיון, הוא מהווה עלבון לגדולה של אמריקה ואינו מייצג את סטנדרטים של הצלחה, יצירתיות או מצוינות. אף אחד לא מבין מילה ממה שהבחור הזה אומר, והריקודים דוחים, במיוחד עבור ילדים צעירים שצופים מכל רחבי ארה"ב ומהעולם כולו".

טראמפ המשיך ותקף: "ה'מופע' הזה הוא סטירה בפרצוף למדינה שלנו – שקובעת סטנדרטים ושיאים חדשים בכל יום ויום. אין שום דבר מעורר השראה בבלאגן הזה של מופע מחצית ואתם תראו שהוא יקבל ביקורות מעולות מכתבי ה'פייק ניוז' בתקשורת, כי אין להם מושג מה קורה בעולם האמיתי". הנשיא כמובן חתם את הפוסט בסיסמה הידועה שלו "להחזיר את אמריקה לגדולתה!" (MAKE AMERICA GREAT AGAIN!).

maximize-image
images-count1+
באד באני | צילום: שאטרסטוק

מנהיג העולם החופשי לא היה לבדו ואזרחים רבים הביעו תסכול ממופע מחצית בשפה שאינה אנגלית. "מישהו צריך להזכיר ל'באד באני' שהוא באמריקה", כתב אחד הגולשים. משתמש אחר הוסיף "תקראו לי משוגע, אבל לדעתי מופע המחצית של הסופרבול, הרגע הטלוויזיוני הכי אמריקאי שיש – צריך להיות באנגלית". בפוסט יותר חריף, גולשת אחרת שיתפה תמונה מהמופע וכתבה: "זו פרסומת לכך שצריך לסגור את הגבולות".

כאמור, בניטו אנטוניו מרטינז אוקסיו הידוע בשם הבמה של "באד באני" נולד בפורטו-ריקו ועל כן זכאי לאזרחות אמריקאית. גם לפני המופע הגדול, מרטינז אוקסיו היה ידוע בחיבתו הפטריוטית למולדתו ובהיותו לטיני גאה וגם כמתנגד ליחס של ארה"ב ובפרט של הנשיא טראמפ כלפי המיעוט הלטיני באמריקה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News