accessibility-icon
share-icon
מתוך שידור ערוץ 14

מה יאלץ את ישראל לתקוף באיראן - גם ללא סיוע אמריקני

דסק C14

דסק C14

כב שבט ה'תשפו (09.02.26)

39

125

like

2

dislike

"עשינו רק 80% מהעבודה": אילן פומרנץ מומחה לארה"ב וגאו פוליטיקה הזהיר מפני "טקטיקת המריחה" האיראנית והסביר מדוע ישראל תהיה חייבת להשלים את המלאכה • על המלכודת שמכינה טהרן לממשל טראמפ והציווי הציוני שאסור להפקיר: "הקיום שלנו עדיין על כף המאזניים" • צפו


אילן פומרנץ, מומחה לארה"ב וגאו פוליטיקה תיאר אתמול (ראשון) בריאיון ל"על הבוקר" את הגורמים שיובילו את ישראל לפתוח במתקפה נוספת נגד הרפובליקה האסלאמית: "אם המשטר באיראן לא קורס או ישנה את המדיניות שלו ב-180 מעלות – המדינה תצטרך להשלים את מה שהתחילה".

maximize-image
images-count1+
מנהיג איראן, עלי חמינאי | צילום: רויטרס

לדברי פומרנץ, השיחות המתנהלות כעת בין איראן לארה"ב נועדו בעיקר לקבוע את "גבולות הגזרה" לשיחות העתידיות, וכי מדובר בטקטיקה מזרח-תיכונית ידועה: "האיראנים אלופים במשא ומתן. הם רוצים למרוח כמה שאפשר ולמשוך זמן. גם אם הנשיא טראמפ יגיד שהוא יודע לנהל משא ומתן ולהגיע לעניינים, לאיראנים יש יותר קלפים ממה שנדמה לציבור הרחב".

המומחה הזהיר מפני הונאה איראנית: "הם יכולים להגיד שהם משביתים את תוכנית הטילים ארוכי הטווח כדי להרגיע את נאט"ו, אבל לגבי הטילים לטווח של 2,000-2,500 קילומטרים, הטווח שבו ישראל נמצאת, הם יגידו 'לא, זה להגנה, זה קו אדום'. כאן יתחיל שוב שלב המריחה".

maximize-image
images-count1+
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ | צילום: שאטרסטוק

פומרנץ טען כי למרות ההישגים האדירים במבצע "עם כלביא", "עשינו רק 80% מהעבודה". לדבריו, ישראל מוכרחה להבהיר שאינה מחויבת לשום הסכם שיושג: "הקיום של מדינת ישראל עדיין עומד על כף המאזניים. הציונות אומרת שחזרנו הביתה והקמנו מדינה כדי שנגן על עצמנו בכוחות עצמנו נגד כל אויב".

לדבריו, "אם האיראנים יחליטו להתגרות באמריקאים ולא באמת לספק להם משהו שהנשיא טראמפ יכול לשווק כהישג או כהצלחה אז הוא ירגיש יותר מחויב לעשות משהו".

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]

עקבו אחרינו גם ב-Google News