השירות המטאורולוגי מדווח היום (ראשון) על שבירת שיא חום של 15 שנים, כאשר בתחנת סדום נמדדה בצהריים טמפרטורה חריגה של 33.6 מעלות. השיא הקודם, שעמד על 32.2 מעלות, נמדד בפברואר 2010. מדובר בנתונים מתחנה ותיקה הפועלת ברציפות מסוף שנת 1959.

החום החריג לא נמדד רק בסדום. בחצבה שבערבה התיכונה נמדדו 32.2 מעלות, והערכים הגבוהים שנרשמו היום (ראשון) בדרום הארץ, במרכזה ובאזור ים המלח גבוהים ב-8 עד 12 מעלות מהממוצע לעונה. בשירות המטאורולוגי מציינים כי מזג האוויר החם והאביבי צפוי להימשך.
בשירות המטאורולוגי הוסיפו כי "במערב הים התיכון מזג האוויר שונה לחלוטין כאשר מדינות כמו ספרד, פורטוגל ומרוקו חווות מזג אוויר גשום וסוער. השקעים מתפנים צפון מזרחה ואלינו מגיעות רוחות דרומיות מערביות המביאות אובך ועננות גבוהה מצפון אפריקה".

בימים רביעי וחמישי צפויה ירידה קלה בטמפרטורות וייתכן גשם מקומי בצפון, אך מלבד זאת צפויים לנו ימים חמים מהרגיל בכל טווח התחזית. במקביל, במערב הים התיכון מדינות כמו ספרד ומרוקו חוות מזג אוויר סוער, והשקעים באזורן מביאים לישראל רוחות דרומיות-מערביות עם אובך.
