במשך חודשים ארוכים הדהדו גורמים שונים, וביניהם גם דובר צה"ל, את קמפיין "אלימות המתנחלים". המטרה המקורית הייתה אולי לבדל את הצבא מהנעשה בחוות ובגבעות, אך כעת מתברר שהאסטרטגיה הזו חוזרת כבומרנג קטלני לתדמיתה של מדינת ישראל כולה.

הנציב העליון לזכויות אדם של האו"ם פרסם את הנתון הבא: 1,054 פלשתינים נהרגו ביהודה ושומרון מאז ה-7 באוקטובר. מי שצולל לנתונים מבין מיד שמדובר רק במחבלים שחוסלו על ידי כוחות הביטחון בפשיטות על קיני טרור בעיקר במבצעים בג'נין, טול-כרם ושכם. אלא שבאו"ם, ובעקבותיו בתקשורת העולמית, לא נותנים לעובדות לבלבל אותם.

הדיווחים בכלי תקשורת ערביים כמו אתר "ווטאן" כבר אימצו את הנרטיב המאוחד: אין הבדל בין לוחם בצה"ל לבין תושב בחווה. כולם מוגדרים כ"כוחות כיבוש" ו"מתנחלים" שפועלים במסגרת "קמפיין ישראלי שיטתי".
האבסורד זועק לשמיים: צה"ל, שניסה במקרים רבים להוקיע את המתיישבים ולייצר חיץ ברור בינם לבין הדרג הצבאי, מוצא את עצמו כעת מושמץ בדיוק באותן מילים. בעולם לא מבדילים בין יהודים. מבחינת הנציב העליון של האו"ם, חיסול מחבל בלב קסבה הוא חלק מאותו "טרור מתנחלים" עליו דיברו בישראל.

הניסיון "להתחנף" לנרטיב המערבי על ידי הוקעת ההתיישבות לא קנה לצה"ל לגיטימציה, אלא להיפך – הוא סיפק את התחמושת ששימשה כעת לכתיבת הדו"ח המעוות של האו"ם.
