שימו לב למסמך התשובות שראש הממשלה הגיש למבקר המדינה על אירועי השבעה באוקטובר הוא מגלם בתוכו את כל הסיפור. מדובר במסמך היסטורי. אחד החשובים שידעה המדינה. בטח החשוב ביותר מאז טבח השבעה באוקטובר. מסמך שמתחיל לחשוף טפח מהאמת על מה שקרה לפני הטבח.

ואז, שישה ימים בלבד אחרי שראש הממשלה מסר למבקר את התשובות המלאות שלו בג"ץ עוצר את הבדיקה. עוצר. בצו ביניים. בלי זימונים. בלי טיוטות. בלי חקירה אמיתית. ומכאן מגיעה השאלה שאי אפשר לברוח ממנה: ממה הם מפחדים? כי מתוך התשובות שראש הממשלה העביר למבקר כבר עולים דברים שמטלטלים קונספציות של שנים.
שלושה ימים לפני הטבח, ראש אמ"ן אהרון חליוה אמר: "חמאס אינו רוצה במערכה, חמאס רואה בהסדרה אינטרס אסטרטגי". ובשנים קודמות, בני גנץ, כשהיה רמטכ"ל בצוק איתן, אמר: "כיבוש עזה הוא לא הדבר הנכון לעשות, זה יעלה בדם רב ואין לזה תכלית אסטרטגית". וגדי איזנקוט, כשהיה רמטכ"ל, אמר: "אין טעם במיטוט שלטון חמאס, החלופה תהיה גרועה יותר, כאוס או דאע"ש".

ורונן בר, שלפי טענת ראש הממשלה זייף מסמך שהוגש למבקר. מסמך כאילו הוא התריע והאמת שנחשפת מזעזעת. לא התרעה ולא נעליים. זה אירוע שמצריך חקירת משטרה מיידית. אלה לא משפטים בודדים. זו תפיסת עולם. וזו בדיוק הבדיקה שבג"ץ בחר לעצור.
במקביל, התקשורת בכלל לא עוסקת בשאלה מי בנה את הקונספציה, מי בלם מהלכים, ובכלל, איזה ציטוטים מציג ראש הממשלה והשאלה המרכזית – איך מונעים את הטבח הבא. במקום זה מורידים הכול לרדידות של כן נתניהו לא נתניהו.

במקום לבקר את בג"ץ שעוצר את בירור האמת, מגישים לציבור אמת אלטרנטיבית עם קטעי וידאו קצת מפה וקצת משם טרלול ששולט באולפנים האלה. האמת לא אמורה להפחיד. האמת אמורה להגן על המדינה. ולכן השאלה האמיתית היא אחת: למה מונעים מהציבור הישראלי את האמת?
