פרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום חמור נגד סלח אבו הוידי, בדואי משגב שלום בן 39, בגין עבירות של סחיטה באיומים וגביית דמי חסות. זאת לאחר שעל פי החשד, ניצל את מצוקתם של אנשי מקצוע שעבדו באתרי בנייה בעיר אילת, איים עליהם והטיל עליהם אימה.

מכתב האישום, שהגיש עו"ד עידן איבגי, עולה כי באחד המקרים סחט אבו הוידי ממתלונן כ-1,200 שקלים ושאריות כבלי חשמל. במקרה אחר, הגיע הנאשם לדיון משפטי בו המתלונן היה צד, החל לצלם אותו ואיים עליו במילים קשות, מה שהוביל את המתלונן לעזוב את העיר אילת מחשש כבד לחייו.
כתב האישום המלא
באישום נוסף נטען כי אבו הוידי דרש מקבלן באתרי בנייה באילת סכום של 10,000 שקלים כדמי שמירה, בטענה שישמור עליו ועל ציודו. לאחר שהקבלן סירב, איים עליו הנאשם בשיחות טלפון ובהודעות, ואף הגדיל את דרישתו לסכום של 40,000 שקלים, תוך איומים בפגיעה בגופו וברכושו.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל, ציין עו"ד איבגי כי הנאשם פעל בשיטתיות לאורך תקופה כדי לגבות דמי חסות, תוך ניצול מצוקתם וחששם של המתלוננים. התיק נחקר על ידי משטרת מרחב אילת, ולנאשם יוחסו עבירות של סחיטה באיומים וגביית דמי חסות.
