accessibility-icon
share-icon
הפגנת BDS. צילום: רויטרס
הפגנת BDS. צילום: רויטרס

הצהרה או מאסר: המהלך החדש נגד משלחות אנטי-ישראליות

דסק C14

דסק C14

כא שבט ה'תשפו (08.02.26)

8

53

like

0

dislike

משרד התפוצות פנה לרשות האוכלוסין למנוע כניסת משלחת של ארגון החרם Eyewitness Palestine • במקביל, השר עמיחי שיקלי מקדם מהלך שיחייב כל תייר להצהיר על שיוכו הארגוני • מי שידווח דיווח כוזב עלול להסתכן במאסר


משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות, בראשות השר עמיחי שיקלי, פנה היום (ראשון) לרשות האוכלוסין וההגירה בבקשה למנוע את כניסתה של משלחת מטעם הארגון האנטי-ישראלי Eyewitness Palestine. על פי המשרד, הארגון מקיים מספר משלחות בישראל מדי שנה, במטרה לקדם חרמות ודה-לגיטימציה נגד המדינה.

maximize-image
images-count1+
צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בנוסף לסיכול הנקודתי, במשרד התפוצות פועלים למהלך רחב יותר לשינוי נהלי הכניסה לישראל. השר שיקלי הודיע כי בכוונתו לקדם הוספת סעיף בטופסי הכניסה, שיחייב כל אדם שאינו אזרח להצהיר לאיזה ארגון או משלחת הוא משתייך. "הכלל ברור: מי שמסית נגדנו פשוט לא ייכנס לכאן", מסר השר.

השר שיקלי פירט על המדיניות החדשה: "מי שישקר לרשויות יסתכן במאסר. צעד זה יאפשר לנו להמשיך ולמנוע כניסות עתידיות של פעילים וארגונים המקדמים חרמות ודה לגיטימציה כנגד ישראל". המהלך מתבצע בשיתוף פעולה מלא עם רשות האוכלוסין וההגירה, ונועד להגביר את השקיפות ולסכל פעילות עוינת מבעוד מועד.

maximize-image
images-count1+
צילום: eclipse media

כזכור, רק לאחרונה המליץ משרד התפוצות למנוע את כניסתם של 28 גורמים אנטישמיים לישראל. ברשימה נכללו בין היתר בנו של נשיא טורקיה, בילאל ארדואן, ונשיא ארגון IHH, שהיה אחראי על משט המרמרה. במשרד הבהירו כי פעילותם של גורמים אלו חורגת מהבעת דעה לגיטימית ומאופיינת בהפצת תכנים אנטישמיים ואנטי-ישראליים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News