היום (ראשון) הגיעה לסיומה תביעת לשון הרע שהגיש השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, נגד העיתונאי הדרוזי איאד חרב. התביעה הוגשה לאחר שחרב הטיח בשר האשמות קשות בשידור חי, בנוגע לחילופי דברים שהתנהלו ביניהם בשכונת שמעון הצדיק בירושלים, בזמן מהומות נגד יהודים.
אלא שהקלטה של האירוע, שחרב לא היה מודע לקיומה, חשפה כי לא היו דברים מעולם.

במהלך הדיון שנערך בפני סגן נשיא בית המשפט, השופט אורן סילברמן, בחר הנתבע לחזור בו מהדברים הקשים שנאמרו בשידור. חרב טען לפרוטוקול כי כלל לא התכוון לייחס לשר שנאה לעדה, ואמר: "כמו שאתה אומר, לא אמרתי שאתה שונא או לא אוהב דרוזים – לא היה ולא נברא. לא הגדרתי אותך כגזען… לא ייחסתי לתובע אלימות, הייתי נסער ולא שמעתי מה הוא אמר".
השר בן גביר הביע במהלך הדיון את תסכולו מהפער שבין האירוע המצולם, הממשי, לבין האופן שבו הוצג בתקשורת: "אני רק רציתי לעזור לו, ואמרתי לו שאני אוהב ומעריך את הדרוזים. זה הכי לא פייר והכי מגעיל בעולם ללכת לטלוויזיה ולא לספר את מה שהיה. אני אומר לו שאני אוהב אותו ורוצה לעזור לו. זה נזק משמעותי לנבחר ציבור".

דבריו של השר נאמרו במיוחד לאור העובדה כי הוא פועל לקידום בני העדה הדרוזית בכוחות הביטחון, ואף הביע את הערכתו אליהם בזמן האירוע עצמו. פסק הדין שנקבע הוא פיצוי כספי לשר.
השופט סילברמן קיבל את התביעה ופסק כי הנתבע ישלם לשר בן גביר פיצוי כספי בסך כולל של 15,500 ש"ח. השר יוצג בהליך על ידי עו"ד דוד פטר.
