נתי טוביאן, פרשן לענייני איראן התייחס היום (ראשון) ב"יומן הצהריים" עם עידו טאובר, לדיווח על היערכות העם האיראני לגל מחאות שני: "יש לי חברים עיתונאים שנמצאים בחו"ל והם קיבלו צוואות מאנשים שהכריזו שהם הולכים בידיעה שהם לא יחזרו. הם מוכנים להקריב את חייהם כדי שלדור הבא יהיה סיכוי לחיות בארץ שהולכת ונחרבת מיום ליום".

לדבריו, האיראנים לא קופאים על השמרים. "דבר אחד שמאפיין את כל טקסי האבל שעד עכשיו דלפו אל הרשת, למרות החסימה התקשורתית העצומה שאיראן עדיין נמצאת בתוכה, הוא שאין כבר סממנים דתיים שם, וזה מדהים", אמר טוביאן.
"אבלים רוקדים על הקבר של יקיריהם, אין השמעה של פסוקי קוראן, אין אנשי דת שקוברים. האבל הפך לזעם", אמר והזכיר את הדיווח בעיתון ה'וול סטריט ג'ורנל' בסוף השבוע בו סוחרים בבזאר הגדול של טהרן קראו לבעלי החנויות ברחבי המדינה לצאת שוב לרחובות.

לקראת גל מחאות שני באיראן? סוחרים בטהרן קראו לצאת לרחובות

טוביאן הזכיר את שקיעת הקרקע במקומות רבים באיראן כתוצאה מ"מדיניות מים כושלת מאוד, ושאיבת מים בלתי מבוקרת שגרמה לפעירת בולענים, ואדמה שהפכה לבלתי שמישה בעליל". הוא הוסיף כי "התנאים הבסיסיים, מה שגרם לפרוץ המחאות האלה, לא השתנו. הכלכלה על הפנים, האוויר שהם נושמים על הפנים, המים על הפנים, החשמל על הפנים. מה השתנה כדי שהם לא יצאו עוד פעם לרחובות?".
