משרד התקשורת הודיע היום (ראשון) על הטלת עיצום כספי משמעותי בסך 643,560 ש"ח על חברת בזק בינלאומי. ההחלטה התקבלה בעקבות הפרה מתמשכת ונרחבת של הוראות הרישיון של החברה, הנוגעות לזמני ההמתנה למענה אנושי במוקדי השירות הטלפוניים שלה, אחת הפגיעות הנפוצות בחוויית השירות של הצרכן.

בבדיקות פיקוח שערך המשרד בשלוש תקופות שונות, נמצא כי בזק בינלאומי חרגה באופן עקבי מהוראות הרישיון. החריגות נגעו הן לממוצע המרבי המותר לזמן המתנה והן לשיעור השיחות שבהן ההמתנה עלתה על שש דקות. במשרד הדגישו כי בכל המוקדים והתקופות שנבדקו, לא נרשם ולו מקרה אחד בו החברה עמדה בדרישות.
עוד צוין כי מדובר בהפרה חוזרת, שכן החברה כבר נמצאה חורגת מההוראות בהליך פיקוח קודם. טענותיה של בזק בינלאומי, ביניהן חוסר מידתיות, השפעות המצב הביטחוני ופגיעה בהכנסותיה, נבחנו ונדחו. שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, מסר בתגובה: "שירותי תקשורת הם תשתית יומיומית וחיונית, ועל רשלנות ופגיעה בציבור, משלמים מחיר".

במשרד התקשורת מתכוונים לפרסם בימים הקרובים את נתוני בדיקת זמני המענה של כלל חברות התקשורת, וכן להגביר את האכיפה מול חברות שלא עומדות בחובות הדיווח. "משרד התקשורת בראשותי ימשיך לפקח על הפרות תנאי הרישיון של חברות התקשורת", הוסיף קרעי, "חברה שלא תפעל בהתאם לדרישות תיתקל באכיפה בלתי מתפשרת".
