ראש המודיעין הלאומי של ארצות הברית, טולסי גבארד, דחתה היום (ראשון) בחשבון ה-X שלה את הטענות שלפיהן עיכבה את העברתו לקונגרס של דוח מודיעיני רגיש, וטענה כי מעולם לא החזיקה בדוח ולא הייתה אחראית להעברת החומר.
Senator Mark Warner and his friends in the Propaganda Media have repeatedly lied to the American people that I or the ODNI “hid” a whistleblower complaint in a safe for eight months. This is a blatant lie.
The truth:
– I am not now, nor have I ever been, in possession or…
— DNI Tulsi Gabbard (@DNIGabbard) February 7, 2026
גבארד טענה כי הטיפול בדוח היה באחריות המבקר הפנימי של קהילת המודיעין, והוסיפה: "הטענות כאילו הדוח הוסתר על ידי הן שקריות, חסרות בסיס עובדתי, ונועדו לשרת אינטרסים פוליטיים על חשבון אמון הציבור והביטחון הלאומי".
מנגד, בתקשורת האמריקנית דווח כי הדוח כלל מידע על שיחה שנערכה בין אנשים הקשורים לשירותי ביון זרים, שכללה, אזכור לאיראן ולאדם במעגל הקרוב של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

לפי פרסום בעיתון וול סטריט ג'ורנל ואמצעי תקשורת נוספים, סוכנות ה-NSA זיהתה באביב 2025 שיחת טלפון יוצאת דופן שנקלטה במסגרת פעילותה. על פי ההערכות, מדובר בשיחה שהכילה מידע הנוגע לאיראן וכן לאישיות המזוהה עם הבית הלבן. המידע תועד בדוח מסווג, אך במקום להפיץ אותו בערוצים המקובלים לגופי מודיעין ולוועדות הקונגרס, גבארד הורתה להעביר עותק מודפס ממנו ישירות לראש סגל הבית הלבן, סוזי ויילס.
יום לאחר מכן, לפי הדיווח, הנחתה גבארד את אנשי ה-NSA שלא להעביר את הדוח הלאה, ולשמור את המידע תחת סודיות מוחלטת. רק שמונה חודשים לאחר מכן, בעקבות תלונה פנימית שהגיש אדם שהכיר את תוכן הדוח למבקר הפנים של קהילת המודיעין, הועבר החומר לוועדות המודיעין של הקונגרס, ורק בגרסה מצונזרת מאוד.
