סוחרים בבזאר הגדול של טהרן, בו התלקחו הפגנות הדמים לראשונה בסוף דצמבר, קראו לאחרונה לבעלי חנויות ברחבי המדינה לצאת שוב לרחובות ב-17-18 בפברואר. מדובר בימים המסמנים את סוף תקופת האבל המסורתית בת 40 הימים על מעשי הרצח שאירעו בין ה-8 ל-9 בינואר, כך פורסם ב"וול סטריט ג'ורנל".

"אנו מזמינים את אנשי איראן האצילים ברחבי המדינה לשמור בו זמנית, בעריהם, את זכר המתים בחיים ולהמשיך את ההתקוממות הלאומית", אמר איגוד סחר של עובדי בזאר בערוץ הטלגרם שלו. המטרה, נכתב בהצהרה "לנקום את טבח הרחוב הגדול ביותר בהיסטוריה העכשווית".
אישה מהעיר כרמאנשה אמרה ל-WSJ כי "אנשים מלאים בפחד, אבל גם בטינה עמוקה. כולנו מביטים לשמיים, מקווים שטראמפ יפציץ אותנו – רק כדי להשמיד את חמינאי ואת המשטר שלו. אנחנו מוכנים למות אחד אחד, אבל לא רוצים שילדינו יסבלו מהכאב והעינויים שאנחנו עברנו".

ההתנגדות הגוברת מגיעה בזמן שנשיא ארה"ב מעבה את הנוכחות הצבאית האמריקאית מול חופי איראן, כהכנה אפשרית לפעולה צבאית נגד המשטר, לאחר שהזהיר לא להרוג מפגינים. על פי ארגון Human Rights Activists in Iran (הממוקם בארה"ב) כ-7,000 בני אדם נהרגו מאז תחילת ההפגנות, ויותר מ-50,000 נעצרו.
אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]
