דובר צה"ל פרסם היום (שבת) כי כוחותינו חיסלו מחבל מארגון הטרור חמאס, שהשתתף בטבח הרצחני ב-7 באוקטובר. החיסול בוצע ביום חמישי האחרון בצפון רצועת עזה, לאחר שהמחבל חצה את הקו הצהוב והתקרב באופן מאיים לעבר הכוח שפעל במרחב.
על פי הודעת דובר צה"ל, לוחמי צוות הקרב של החטיבה הצפונית זיהו את המחבל והעריכו כי הוא מהווה איום מיידי. בעקבות הזיהוי, הכוחות פעלו במהירות, ירו לעבר המחבל וחיסלו אותו במטרה להסיר את האיום על שלומם.

ממידע מודיעיני שאומת לאחר התקרית, עולה כי המחבל שחוסל הוא מחמד צלאח אלדין חאלד אבו רקבה, פעיל חמאס שנטל חלק בפשיטה הרצחנית לשטח מדינת ישראל ביום שמחת תורה. בצה"ל הדגישו כי הכוחות ימשיכו לפעול בנחישות להסרת כל איום.
