ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפגש ביום רביעי הקרוב עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בוושינגטון, על רקע חידוש המגעים להסכם גרעין עם המשטר הרצחני באיראן. עוד לפני הנסיעה לוושינגטון, רה"מ ידון עם ראשי הקואליציה – כאשר גם הקבינט יתכנס מחר בשעות אחר הצהריים.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו מתכוון להדגיש בפני טראמפ את הצורך לכלול בכל הסכם עתידי עם טהראן גם את הגבלת תוכנית הטילים הבליסטיים של איראן, וכן את הפסקת התמיכה של הרפובליקה האסלאמית בארגונים הפועלים במסגרת “הציר האיראני” ברחבי המזרח התיכון.
הפגישה המדינית בין השניים תתקיים ימים ספורים לאחר סבב השיחות שנערך בסוף השבוע בין נציגי איראן לארצות הברית בעומאן, לראשונה מאז העימות הישיר בין ישראל לאיראן ביוני האחרון. טראמפ אמר במהלך סוף השבוע כי השיחות היו "טובות מאוד", והוסיף כי האיראנים "נראים מוכנים להסכם יותר מאי פעם".

לדבריו, סבב נוסף של שיחות עשוי להתקיים כבר בשבוע הקרוב, אך הבהיר: "אם לא תהיה עסקה – ההשלכות יהיו קשות מאוד", תוך שהוא מצהיר באופן חד משמעי: "לא נאפשר לאיראן לפתח נשק גרעיני".
מנגד, שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י טען כי המו"מ התמקד רק בסוגיה הגרעינית והבהיר: "לא נדון בטילים, ולא בנושאים אזוריים". עוד הדגיש כי איראן אינה מוכנה לדון ב"אפס העשרה" ואמר כי "העשרה היא זכות שאין עליה עוררין". עראקצ'י איים כי כל פעולה צבאית אמריקנית תיענה בתקיפת בסיסים של ארה"ב באזור, אך ציין כי לא ייפגעו מדינות המארחות את הכוחות.

במקביל למו"מ, נרשמה הסלמה בזירה הכלכלית והצבאית. משרד האוצר האמריקני הטיל סנקציות חדשות על 15 ישויות איראניות ו-14 מכליות שהיו מעורבות לכאורה בסחר נפט בלתי חוקי. בנוסף, הוטלו מכסים של 25% על מדינות שייבאו מוצרים מאיראן, באופן ישיר או עקיף.
יממה לאחר השיחות, ברשת CNN דווח כי סטיב וויטקוף, שליחו המיוחד של טראמפ וחתנו ג'ארד קושנר ביקרו היום (שבת) יחד עם מפקד פיקוד מרכז האמריקני (סנטקום) האדמירל בראד קופר בנושאת המטוסים אברהם לינקולן שממוקמת באזור המפרץ לא רחוק מאיראן.


מוקדם יותר נכתב בחשבון ה-X של פיקוד מרכז האמריקני: "קבוצת התקיפה של נושאות המטוסים אברהם לינקולן, בליווי שתי ספינות אספקה צבאיות ושתי ספינות חתך של משמר החופים האמריקאי, הפליגה היום יחד בים הערבי כשמטוסים מכנף 9 של נושאות המטוסים טסו מעליהם. שלום דרך כוח!".
