שמעון אלקבץ, שבתו סיון נרצחה בטבח השבעה באוקטובר בכפר עזה, השמיע אמש (חמישי) ביקורת נוקבת כלפי רונן בר בתוכנית סופשבוע. הוא תקף את התנהלות ראשי המערכת והשווה את גודל האסון לשואה, תוך שהוא חושף לראשונה התכתבות מצמררת שניהלה בתו מהממ"ד רגעים לפני הירצחה.

אלקבץ שיתף כי יממה קודם לכן נחשף לתוכנה של הודעת וואטסאפ ששלחה בתו לאחיה הבכור נדב, בזמן שהסתתרה עם בן זוגה נאור מתחת למיטה. בתשובה לשאלת אחיה "מה איתך חיים שלי", ענתה סיון בשתי מילים בלבד: "אני פוחדת".
האב השכול זעק בכאב כי במשך שעות ארוכות, עד שנרצחה, בתו חיה בפחד אימים. לאחר חשיפת ההודעה הקשה, הפנה אלקבץ אצבע מאשימה כלפי האחראים למחדל. הוא תקף בחריפות את אותם "אנשים כושלים" אשר לטענתו מסתובבים כעת בארצות הברית, משתתפים בהרצאות ובכנסים ומקבלים כספים, כאשר הם מתנהלים "כאילו לא היה כלום" וממשיכים בשגרת חייהם למרות האסון הכבד שפקד את המדינה.
את דבריו הנוקבים חתם מפקד גלי צה"ל לשעבר בפנייה ישירה לציבור הרחב ולמקבלי ההחלטות במדינת ישראל. הוא דרש להזכיר ולהדהד את הפחד שחוותה בתו ברגעיה האחרונים, וביקש מכל אחד לדמיין את הסיטואציה באופן אישי: "תזכרו, כאילו זאת הייתה הילדה שלכם שכותבת 'אני פוחדת'".
