תקרית חריגה נרשמה הערב (חמישי) בגבול רצועת עזה, כאשר מספר אזרחים ישראלים, פעילי תנועת "נחלה", חצו את מרחב המכשול החוצץ בין שטח ישראל לרצועה. בתנועה הגדירו את האירוע כ"צעד דרמטי" וטענו כי הפעילים נטעו עצים מעבר לגדר. באירוע השתתפו שרים וחברי כנסת מהקואליציה.

על פי הודעת תנועת "נחלה", במסגרת אירועי נטיעות לציון ט"ו בשבט וקריאה להתיישבות בחבל עזה, קבוצה ראשונה של פעילים הצליחה לחצות את הגדר. "פריצת דרך בנטיעות", נמסר מהתנועה, "קבוצה ראשונה חצתה את הגדר ונטעה עצים בתוך רצועת עזה". בתנועה ציינו כי כ-1,500 משתתפים נמצאים בשעה זו לאורך הגבול ובנקודות הכינוס, והגדירו את החצייה כחלק מ"מהלך התיישבותי שציבור גדול שותף לו".
מדובר צה"ל נמסר כי כוח צה"ל שהוקפץ לנקודה עצר את האזרחים שחצו, השיב אותם בבטחה לשטח ישראל והעביר אותם להמשך טיפול משטרת ישראל. בצבא מדגישים כי במהלך השעות האחרונות, מאות אזרחים ישראלים ניסו להתקרב לגדר באזור המוגדר כשטח צבאי סגור שהכניסה אליו אסורה בהחלט.

כוחות גדולים של צה"ל ומשטרת ישראל נפרסו במרחב הגבול ופועלים בשעה זו על מנת לחסום את האזרחים ולמנוע מהם לחצות את הגדר.
בצה"ל פרסמו הודעת גינוי חריפה בעקבות האירועים. "ההתקרבות למרחב המכשול והכניסה אליו מסוכנת ומפריעה לפעילות כוחות הביטחון במרחב", נמסר מדובר צה"ל. עוד הוסיפו בצבא כי הם "מגנים כל פעילות המסיטה את הקשב של המפקדים והלוחמים ממשימות הגנה וסיכול טרור".
