אחרי שהציג בפני מבקר המדינה את מאות ואלפי המסמכים המעידים כאלף עדים מה הייתה גישת צמרת מערכת הביטחון על עזה ועל שלטון חמאס ברצועה בימים שלפני מתקפת הטרור בשבעה באוקטובר, שטח היום נתניהו את עיקרי הדברים גם בפני חברי וועדת החוץ והביטחון בדיון החסוי שהתקיים היום בחדר הוועדה בכנסת.

רה"מ חשף: כך סיכלו ראשי מערכת הביטחון את חיסול צמרת חמאס
הציטוטים מעוררים צמרמורת. כל שרי הביטחון, מבוגי יעלון ועד נפתלי בנט, כל הרמטכ"לים, לרבות אביב כוכבי והרצי הלוי, כולם כולל כולם, התעקשו שאין כל בעיה עם שלטון החמאס בעזה. שלאויב מדרום אין שום עניין במלחמה עם ישראל. ושהמחיר שישראל תשלם אם תעז לחסל את ראשי הטרור ברצועה – יהיה כבד, יקר ומיותר.

מזעזע במיוחד היה הדו"ח של רונן בר, שלושה ימים בלבד לפני הטבח ביישובי העוטף (!), שקבע שאפילו המהומות שהיו באותם ימים על הגדר כבר נרגעו ושהמצב ברצועת עזה נמצא בשליטה מוחלטת, שקט, שלווה וכלניות פורחות.
אם מישהו עוד מתפלא למה בג"ץ עצר את חקירת המבקר, ימים בודדים אחרי עדות נתניהו, שיעיין בציטוטים מהוועדה היום, ויבין לבד את הסיבה.
לא את האמת הם רוצים לדעת. לא לחקור את הסיבה איך וכיצד אירע הטבח הנורא ביותר בתולדות ישראל. לא עובדות. לא מציאות. ואפילו למרבה הזוועה איך ניתן לתקן זאת בעתיד כדי לוודא שאירוע מחריד כזה לא יתרחש בעתיד.

די לראות את תגובת אנשי האופוזיציה בוועדה כדי להבין מה באמת מניע את האנשים האלה. למרות שהעובדות מוטחות בפניהם שחור על גבי לבן, לא משאלות לב או דברי פרשנות, אלא פרוטוקולים ומסמכים רשמיים, הם צועקים, קמים ויוצאים.
מה אתם בורחים מהאמת?? למה אתם כל כך מבועתים מהמחשבה שרונן בר, כוכבי, הרצי, בוגי ובנט הרדימו את נתניהו ואת עם ישראל כולו?? רק הראש של נתניהו מעניין אתכם?? הטבח המזוויע הוא כלי משחק פוליטי בקמפיין הבחירות שלכם?? השתגעתם??

עכשיו כשהאמת הובהרה לכל, ברור למה אתם מתנגדים לוועדת חקירה אמיתית ודורשים וועדה מוטה, כזו שתסתום את האוזניים ותעצום את העיניים למציאות ולאמת!
עכשיו גם ברור למה רונן בר וכוכבי התעקשו לסתום את פיהם כשנשאלו את אותם שאלות בדיוק על ידי מבקר המדינה ואנשיו, ומעדיפים את אנשי שלומם שישאלו את השאלות הנוחות ויתעלמו מהמציאות המרה.
זה לא יעזור לכם. עם ישראל לא טיפש. וועדת חקירה אמיתית, שוויונית, נכונה- קום תקום אתכם או בלעדיכם!
