החל מיום חמישי הקרוב, 8 בפברואר 2026, תיכנס לתוקפה רפורמה משמעותית באכיפת עבירות הנסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית (נת"צ) בעיר ירושלים. בהתאם לחוק ההפרות המנהליות התשפ"ד-2024 שאושר בכנסת, יועבר הטיפול בעבירות אלו מהליך פלילי להליך מנהלי – במטרה לייעל את האכיפה ולהפחית את העומס על בתי המשפט.

במסגרת השינוי, תושבים שיקבלו הודעת קנס בגין נסיעה אסורה בנת"צ יוכלו לבחור באחת משלוש אפשרויות פעולה:
- תשלום הקנס תוך 90 יום ממועד קבלת ההודעה.
- הגשת השגה לעירייה דרך אגף שירותי החנייה, בתוך 30 יום.
- הגשת ערר לבית הדין לתעבורה בתוך 90 יום – גם לאחר דחיית השגה.
לפי ההנחיות החדשות, הדיונים בעררים ייערכו ככלל על בסיס מסמכים בלבד וללא נוכחות הצדדים, אלא אם יוחלט אחרת. החלטת בית הדין לתעבורה ניתנת לערעור בפני בית המשפט לעניינים מקומיים.
בעירייה מסבירים כי המעבר למסלול מנהלי מבטא מדיניות חדשה השמה דגש על מניעת עומס שיפוטי, אכיפה יעילה ומתן מענה מהיר לציבור הנהגים.
