השבוע, חשפנו במהדורת חדשות 14 איך בימים אלו, במסווה של הפסקת אש, מבסס חמאס יחידה צבאית חדשה, בשם "כוח 500". מאז הפרסום הגיעו אלינו פרטים חדשים על היחידה הזאת. מי שסיפר לנו עליה לראשונה הוא שוקי אבו נוסיירה, מנהיג מיליציה באזור חאן יונס שמתנגדת לחמאס.

החשיפה אצלנו, כמובן עוררה כעס אצל מחבלי חמאס שרואים בשוקי בוגד. ראשונה להגיב הייתה יחידת "סהם", החץ בעברית. כוח צבאי שהקים חמאס במהלך המלחמה, ומטרתו לדכא באלימות התנגדות פנימית.
ליחידה הזאת יש דף שמזוהה איתם ברשתות, והם פרסמו בו את הקטע שבו סיפר לנו שוקי על כוח 500, לצד הכיתוב: "שכחת לציין את הידיעה החשובה ביותר, ואת המשפט הכי אמיתי: היחידה הזאת קיימת במיוחד כדי להביא את הראש שלך יא שוקי, ואת הראשים של כל המשתפים הדומים לך".
"ستركعون تحت بساطير المقــاومة وحكمها"..
خلال إعدام 3 عملاء للاحتلال.. أمن المقــاومة يوجه رسائل للعميل ياسر أبو شباب وعصابات الشاباك الإسرائيلي pic.twitter.com/26MO9aGfWg— شبكة قدس الإخبارية (@qudsn) September 21, 2025
וזה לא סוף פסוק, בכל הקשור לכוח 500. השבוע שוחחתי עם ל' אזרח עזתי שמתגורר במרכז הרצועה, בעומק שטח השליטה של חמאס. בשיחה הוא שפך אור על אופן הפעילות של כוח 500 החדש: "הכוח הזה מסתמך על אסטרטגיית צללים, עם טקטיקה של הסוואה בלבוש אזרחי, ומקבל את פקודותיו ממפקדים צבאיים שפועלים מאחורי הקלעים. מטרתו לדכא כל מרד עממי שעלול לפרוץ כתוצאה מרעב ועוני".
לפי מה שמספר ל', חמאס משתמשת בכוח החדש, כדי להבטיח שהניסיון לפרק אותם מנשק ייכשל: "כמו כן, המטרה של הכוח הזה היא לשמר את נשק התנועה, על ידי הסתרת מחסני נשק קטנים בתוך יישובים אזרחיים, והבטחת אי-גישה אליהם במסגרת העסקאות לפירוק מנשק".
במציאות הזאת, השאלה כבר איננה אם – אלא מתי ואיך תוכנית טראמפ לפירוז הרצועה תתפוצץ לכולם בפנים. מההצהרות של בכירי חמאס בימים האחרונים עולה קול ברור – חמאס אינו מתכוון להתפרק מנשקו, וזה גם בדיוק מה שעולה מהקולות שאנחנו מביאים מהשטח.
