עובדים במחלקת הבריאות של ניו יורק – בניהולו של ראש העיר זוהראן ממדאני, הקימו קבוצת עבודה חדשה המאשימה את ישראל בביצוע רצח עם, כך דווח היום (רביעי) בעיתון "The Post".

הקבוצה, שכונתה "קבוצת עבודה למאבק בדיכוי עולמי ובריאות הציבור", קיימה את פגישתה הראשונה ביום שלישי אחר הצהריים, במשרדי המחלקה ובזום בו זמנית. לדברי אחד המציגים בתחילת הפגישה, "פיתחנו את הקבוצה כתגובה לרצח העם המתמשך בפלשתין". עוד הוסיף: "מטרת הקבוצה היא להתמודד עם העניין הגובר בקרב עובדי המחלקה ללמוד על דיכוי עולמי בצורותיו השונות וכיצד הוא משפיע על קידום שוויון בריאותי".
לפי התמליל והעדויות שהגיעו לידי העיתון, בפגישה בת יותר משעה לא הוזכר כלל טבח חמאס ב-7 באוקטובר והתגובה הצבאית של ישראל בעקבותיו. עובדת במחלקת הבריאות שהעדיפה לשמור על אנונימיות אמרה ל-"The Post" כי הפגישה היא "“שימוש במשאבי המחלקה כדי לקדם השמצה נגד העם היהודי", וכי "הפוליטיזציה החד-צדדית יוצרת פילוג בקרב העובדים ופוגעת במורל".

בין מארגני האירוע הייתה שרה מקנני, מנהלת מבצעים בצוות התגובה המהירה של המחלקה, והמצגת הועברה על ידי וויים חמודה, מרצה ב-"Hunter College" וחברה בוועדה של "רשת בריאות הנפש העולמית של פלשתין". חמודה טענה שהמדינה "מטפלת בפלשתינים כאזרחים מדרגה שנייה".
לפי ההסבר שלה: "תושבי פלשתין בישראל הם אזרחים, אך אינם נחשבים לאזרחים מלאים של המדינה. יש הגבלות על המקומות בהם הם יכולים לגור, ותחומים מסוימים כמו תעסוקה דורשים שירות צבאי, מה שיוצר סט של פערי הזדמנויות נוספים".

ראש העיר זוהראן ממדאני ידוע בביקורתו על ישראל, תומך בתנועת "חרם, השקעות וסנקציות" ואף האשים בעבר את ישראל בביצוע רצח עם בעזה. העיתון פנה למחלקת הבריאות ולעירייה לקבלת תגובה, אך לא דווח על התייחסות רשמית.
