בפעולה משותפת, כוחותינו מצה"ל ושב"כ חיסלו מוקדם יותר היום (רביעי) את המחבל עלי רזאינה, ששימש כמפקד חטיבת צפון רצועת עזה של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי. על פי הודעת דובר צה"ל, התקיפה הממוקדת בוצעה בתגובה ישירה להפרת הסכם הפסקת האש שהתרחשה במהלך הלילה.

במסגרת תפקידו הבכיר, רזאינה היה אחראי על פריסת מחבלי הארגון ועל תכנית ההגנה של החטיבה, ואף היה חבר במועצה הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי. בנוסף, הוא פעל בתיאום עם ארגון הטרור חמאס במטרה לקדם ולהוציא לפועל מתווי טרור נגד כוחותינו ואזרחי ישראל.
לאורך המלחמה, פיקד רזאינה על החזקת החטופים שהיו בשבי הג'יהאד האיסלאמי בצפון הרצועה, ומאז כניסת הפסקת האש לתוקף, פעל לשיקום יכולותיה של החטיבה. בצה"ל והשב"כ הדגישו כי "ימשיכו לפעול מול כל ניסיון להוציא לפועל מתווי טרור נגד כוחות צה"ל ואזרחי מדינת ישראל".
