accessibility-icon
share-icon
צילום: מתוך שידורי ערוץ 14

"טוב לי תורת פיך": סיום הרמב"ם היומי שריגש את הפטריוטים

דסק C14

דסק C14

יז שבט ה'תשפו (04.02.26)

2

13

like

0

dislike

עשרות תלמידים מתלמוד תורה "ניצני התורה" הגיעו לאולפן 'הפטריוטים' לציון סיומן של שלוש שנות לימוד אינטנסיביות, שנעשו על חשבון זמנם הפרטי • המגיש ינון מגל והרב אייל ליוו את הילדים, שקראו את ההלכות האחרונות ומיד החלו את המחזור הבא • צפו


אולפן "הפטריוטים" שינה אמש (שלישי) את פניו. עשרות ילדים לבושי חולצות לבנות מילאו את הטריבונות באולפן, כשהם אוחזים בספרי "היד החזקה", לציון סיום מחזור לימוד הרמב"ם בשידור חי.

maximize-image
images-count1+
סיום הרמב"ם בפטריוטים | צילום: מתוך שידורי ערוץ 14

מדובר בתלמידי תלמוד תורה "ניצני התורה" מהיישוב נצר חזני, שציינו אמש את שיאו של תהליך לימודי שנמשך שלוש שנים. המעמד היווה סגירת מעגל עבור התלמידים, שבחרו להקדיש את זמנם הפרטי – בהפסקות וגם לאחר שעות הלימודים – ללימוד יומיומי ועקבי של משנת הרמב"ם, בהובלתו של המחנך הרב אייל.

במהלך השידור, הקריא הרב אייל יחד עם התלמידים את הקטע החותם את היצירה ההלכתית, מתוך 'הלכות מלכים ומלחמות'. באולפן הדהדו המילים העוסקות בייעוד ימות המשיח: "לא נתאוו החכמים והנביאים לימות המשיח כדי שישלטו על כל העולם… אלא כדי שיהיו פנויים לתורה וחכמתה".

maximize-image
images-count1+
הרמב"ם היומי

המגיש ינון מגל, שליווה את האירוע, הביע התרגשות לנוכח המעמד וההשקעה של הילדים הצעירים בלימוד תורה אינטנסיבי. מיד עם סיום הקריאה המשותפת, ועל פי המסורת שלא משאירים את הלימוד ללא המשך, פתחו התלמידים במקום את המחזור החדש בקריאת ההקדמה לרמב"ם. האירוע נחתם בשירת "טוב לי תורת פיך" משותפת של התלמידים ויושבי האולפן.

עקבו אחרינו גם ב-Google News