דובר צה"ל פרסם היום (רביעי) תיעוד חריג וחושפני ממרחב ג'באליה שבצפון רצועת עזה, המציג כיצד ארגון הטרור חמאס מנצל באופן שיטתי אמבולנסים ומערכות חירום למטרות טרור. בתיעוד נראים מחבלי חמאס חמושים כשהם משתמשים ברכבי חירום על מנת להעביר פעילי טרור ואמצעי לחימה.

התיעוד, שנחשף בעקבות פעילות רחפנים שגרתית של כוחותינו במרחב, מראה כיצד המחבלים מבצעים את ההעברות באופן חזרתי מתוך בית חולים אל שטח בית ספר סמוך. הפעולה מהווה הוכחה נוספת לניצול הציני שחמאס מבצע בתשתיות אזרחיות ולהפרה בוטה של הדין הבינלאומי, תוך שימוש באוכלוסייה כמגן אנושי.
בצה"ל מדגישים כי מאז כניסת הפסקת האש לתוקף, חמאס מפר את ההסכם ומרכז את מאמציו בשיקום היכולות הצבאיות שלו. עוד נמסר כי צה"ל ימשיך לפעול בהתאם לדין הבינלאומי נגד תשתיות טרור, גם כאשר הן ממוקמות במתקנים רפואיים ומוסדות חינוך, במטרה לסכל את פעילות הטרור של הארגון.

מוקדם יותר היום, חיסלו כוחותינו את המחבל עלי רזאינה, מח"ט צפון הרצועה בארגון הג'יהאד האיסלאמי הפלשתיני. בנוסף, חוסל גם המחבל הרצחני בלאל אבו עאצי, מפקד פלוגת נוח'בה בחמאס, שהיה אחראי באופן ישיר לזוועות בקיבוץ ניר עוז.
החיסולים מגיעים על רקע תקרית קשה שהתרחשה הבוקר, המהווה הפרה בוטה של ההסכמות. מחבלים פתחו באש לעבר כוחותינו שפעלו בצפון רצועת עזה, בתוך תחומי "הקו הצהוב". כתוצאה מהירי, נפצע קצין צה"ל במילואים באורח קשה.
