כוחותינו חיסלו לפני כשעה (רביעי) באופן ממוקד במרחב דיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה את המחבל עלי רזאינה, מח"ט צפון הרצועה בארגון הג'יהאד האיסלאמי הפלשתיני. בנוסף, חוסל גם המחבל הרצחני בלאל אבו עאצי, מפקד פלוגת נוח'בה בחמאס, שהיה אחראי באופן ישיר לזוועות בקיבוץ ניר עוז.

החיסולים מגיעים על רקע תקרית קשה שהתרחשה הבוקר, המהווה הפרה בוטה של ההסכמות. מחבלים פתחו באש לעבר כוחותינו שפעלו בצפון רצועת עזה, בתוך תחומי "הקו הצהוב". כתוצאה מהירי, נפצע קצין צה"ל במילואים באורח קשה. בתגובה לאירועים אלו, כוחותינו תקפו בדרום הרצועה וסגרו חשבון עם אבו עאצי.
על פי המידע המודיעיני, המחבל היה דמות מפתח בטבח ה-7 באוקטובר, אז הוביל את הפשיטה הרצחנית על קיבוץ ניר עוז, במהלכה נרצחו ונחטפו עשרות אזרחים ישראלים. מעבר לכך, אבו עאצי לקח חלק פעיל בהחזקת גופות חטופים בשבי לאורך המלחמה, והמשיך להוביל מתווי טרור נגד כוחות צה"ל.
