בתגובה להפרה חמורה של ההסכם והמשך ניסיונות הטרור נגד כוחותינו, צה"ל ושב"כ חיסלו היום (רביעי) את בלאל אבו עאצי, מפקד פלוגת נוח'בה בחמאס, שהיה אחראי באופן ישיר לזוועות בקיבוץ ניר עוז.

החיסול מגיע על רקע תקרית קשה שהתרחשה הבוקר, המהווה הפרה בוטה של ההסכמות. מחבלים פתחו באש לעבר כוחותינו שפעלו בצפון רצועת עזה, בתוך תחומי "הקו הצהוב". כתוצאה מהירי, נפצע קצין צה"ל במילואים באורח קשה.
בתגובה לאירועים אלו, כוחותינו תקפו בדרום הרצועה וסגרו חשבון עם אבו עאצי. על פי המידע המודיעיני, המחבל היה דמות מפתח בטבח ה-7 באוקטובר, אז הוביל את הפשיטה הרצחנית על קיבוץ ניר עוז, במהלכה נרצחו ונחטפו עשרות אזרחים ישראלים. מעבר לכך, אבו עאצי לקח חלק פעיל בהחזקת גופות חטופים בשבי לאורך המלחמה, והמשיך להוביל מתווי טרור נגד כוחות צה"ל.

במערכת הביטחון התייחסו לדיווחים הפלשתיניים על פגיעה בבלתי מעורבים בתקיפה, בהם איש צוות רפואי. בצה"ל הדגישו כי טרם התקיפה ובמהלכה ננקטו אמצעים מחמירים, כולל שימוש בחימוש מדויק ותצפיות, כדי לצמצם ככל הניתן פגיעה במי שאינו מעורב בטרור, ומצרים על כל פגיעה שכזו.
