לאחר קריסת הפסקת האש וההסלמה בשטח, נציגי רוסיה ואוקראינה צפויים להתכנס היום (רביעי) ומחר לסבב שיחות נוסף באבו דאבי. על פי הדיווחים, המפגש הנוכחי באיחוד האמירויות יתקיים בהשתתפות דמויות מפתח מהצד האמריקאי, בהם סטיב וויטקוף וג'ארד קושנר, בניסיון לחדש את המגעים ולייצר ערוץ הידברות אפקטיבי.

המגעים הדיפלומטיים מתקיימים תחת אש כבדה, כאשר ביומיים האחרונים ביצעה רוסיה מתקפה נרחבת שהתמקדה בתשתיות האנרגיה ברחבי אוקראינה. במסגרת גל התקיפות האחרון, שיגרו הכוחות הרוסיים מאות כלי טיס בלתי מאוישים ועשרות טילים בליסטיים, מתקפות שהובילו לפציעתם של לפחות עשרה בני אדם וגרמו לנזק רב לתשתיות.
למרות ההתכנסות באבו דאבי ונוכחות המתווכים, בקרמלין ממהרים להנמיך את הציפיות באשר לתוצאות המפגש. גורם במשרד החוץ הרוסי, ששוחח עם העיתון "איזבסטיה", מסר הצהרה זהירה ומסויגת, בה הדגיש בפני העיתון כי "הציפיות מהשיחות צריכות להיות מתונות", מסר המעיד על ספקנות לגבי הסיכוי לפריצת דרך מיידית.

מומחים ששוחחו עם העיתון הרוסי מחזקים את ההערכה הפסימית ומסבירים את מהות הדיונים בשלב זה. להערכתם, הצדדים עדיין עוסקים בעיקר בסוגיות צבאיות וטקטיות הנגזרות מהמצב בשטח, ולא בנושאי הליבה שיכולים להביא לסיום הסכסוך, מה שמונע התקדמות משמעותית לעבר הסדר קבע.
המכשולים העיקריים נותרו בעינם, שכן הסוגיות היסודיות והמורכבות ביותר טרם הגיעו לשולחן הדיונים באופן מעשי. על פי המומחים, סוגיות אלו הן מעבר ליכולת ההכרעה של הצוותים הנוכחיים, והן "דורשות התערבות מצד דרג גבוה יותר" כדי שניתן יהיה לגשר על הפערים ולהגיע להסכמות.
