מאמר שהתפרסם מוקדם יותר השבוע באתר של אל-ג'זירה הקטארי טוען כי בחירת השם רגבים לנקז הבידוק החדש שצה"ל הקים במעבר רפיח מלמד על הרצון הישראלי להמשיך לשלוט בעזה.

המאמר הגדיל לעשות ושייך את השם לשאיפה להתיישבות: "בעברית, רגבים פירושו 'גושי עפר' או חלקות אדמה חקלאית, אך זו לא סתם מילה. זהו טריגר לזיכרון הקולקטיבי הציוני של גאולת הקרקע. הם ממסגרים את נוכחותם בעזה כצורה של 'גאולת אדמה' הזהה לאידיאולוגיה של החלוצים המוקדמים".
לא זו בלבד, אלא שהאתר שייך את השם לארגון הימני: "לשם יש קשר ישיר לאדריכלי מדיניות הסיפוח של ישראל כיום: תנועת רגבים. ארגון ימני קיצוני זה, היה הכוח העיקרי מאחורי הרחבת השליטה הישראלית בגדה המערבית הכבושה".

באל-ג'זירה ציטטו את תחקיר עיתון הארץ: "תחקיר משנת 2023 של העיתון הישראלי "הארץ" פירט כיצד הארגון הפך למעשה ל"קצין המודיעין" של המדינה, תוך שימוש ברחפנים ונתוני שטח כדי למפות ולהרוס מבנים פלשתיניים. 61 אחוזים מהגדה המערבית הכבושה הנמצאים תחת שליטה ישראלית מלאה".
לסיכום טענו: "זה מרמז שעזה אינה עוד ישות נפרדת, אלא טריטוריה שיש לנהל באותם כלים המשמשים למניעת הקמת מדינה פלשתינית ביהודה ושומרון".

ברגבים הגיבו בצינית: "תודה, אל-ג'זירה, אנחנו מוחמאים. הניתוח המעמיק למדי הוא שירותי מיתוג, ניתוח וקידום מכירות כל כך מושקעים, שנתתם לנו בחינם. מבטיחים להמשיך להיאבק בכל כוחנו להשבת הריבונות והמשילות ונגד מדינת טרור בכל גבולות ארצנו".
