accessibility-icon
share-icon
אילוסטרציה | צילום: קאנבה
אילוסטרציה | צילום: קאנבה

לאחר שחלה בחצבת: נקבע מותו של תינוק בן שנה מירושלים

רבקה שורק

רבקה שורק

יז שבט ה'תשפו (04.02.26)

2

3

like

0

dislike

טרגדיה בירושלים: תינוק כבן שנה הובהל לבית החולים במצב אנוש, ולאחר מאמצי החייאה ממושכים - נקבע מותו בבית החולים • במשרד הבריאות מחדדים את ההנחיות ומזכירים: "חצבת היא מחלה שניתן למנוע באמצעות חיסון יעיל ובטוח"


נקבע היום (רביעי) מותו של תינוק בן שנה, שחלה בחצבת, לאחר שפונה לחדר המיון בבית החולים הדסה הר הצופים כשהוא מחוסר הכרה. צוותי רפואה ביצעו בו פעולות החייאה ממושכות, אולם בסופן נאלצו לקבוע את מותו.

maximize-image
images-count1+
בית החולים הדסה הר הצופים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יחיאל שטרן ואריאל דריי חובשי איחוד הצלה מסרו: "סיפרו לנו כי הפעוט לא התעורר משנתו לאחר שלפני מספר ימים נדבק בחצבת. ביצענו בו פעולות החייאה ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים הדסה הר הצופים במצב אנוש תוך כדי המשך פעולות החייאה".

בתוך כך, במשרד הבריאות חזרו והדגישו כי חצבת היא מחלה שניתן למנוע באמצעות חיסון יעיל ובטוח, וכי החיסון מציל חיים. במשרד ציינו כי החיסון ניתן במסגרת תוכנית החיסונים השגרתית בגיל שנה ובגיל שש.

maximize-image
images-count1+
חיסון למחלת החצבת | צילום: קאנבה

עוד נמסר כי באזורי התפרצות מומלץ להקדים את מנת החיסון השנייה לגיל שנה וחצי, וכן לשקול מתן מנת חיסון נוספת לתינוקות בגילי 6-11 חודשים, בין היתר לפני נסיעה לאזורים שבהם קיימת התפרצות.

עקבו אחרינו גם ב-Google News