אירוע חריג התרחש היום (רביעי) בוועדה לביטחון לאומי בראשות ח"כ צביקה פוגל סביב חוק המכת"זיות. למרות שהייתה הסכמה רחבה מצד חברי קואליציה ואופוזיציה לקדם את החוק ולהביאו להצבעה, ח"כ מירב בן ארי, מגישת החוק, איחרה לדיון ופתחה בפיליבסטר (טקטיקה פוליטית שנועדה לעכב או למנוע קבלת החלטה) ממושך.

במהלך הדיון העירו לה חברי הוועדה, גם מהקואליציה וגם מהאופוזיציה, כי הם מבקשים להתקדם להצבעה – אך בן ארי המשיכה בדבריה. בסופו של דבר, הפיליבסטר והעימות שהתפתח בתוך האופוזיציה הובילו לדחיית ההצבעה בגלל חוסר הזמן.
בוועדה ציינו כי מדובר במהלך שמעורר תהיות. מצד אחד, גורמים באופוזיציה מותחים ביקורת על שימוש המשטרה באמצעים לפיזור הפגנות, אך במקביל עוכבה הצבעה על הצעת חוק שנועדה להסדיר את השימוש באמצעים אלו במסגרת עבודת הוועדה לביטחון לאומי.

לקראת הדיון בחוק, כתבנו שריה הרוש דיווח כי מספר בכירים במשטרה פנו ללשכת השר בן גביר על מנת שימנע את ההצבעה עליו. קציני המשטרה ביקשו לשכנע את השר לביטחון לאומי להנחות את חה"כ צביקה פוגל, הפועל תחת מפלגתו, לבטל את הצעת החוק האוסרת על שימוש בנוזל בואש ובגז מדמיע במכת"זיות.
גורמים בלשכת השר ענו לבכירים: "עם כל אהבתו של השר למשטרה, השר מסמן Don’t לאכיפה בררנית. אמנם הוא נותן להם עוד ועוד כלים, אך כאשר מדובר בכלי עם אכיפה בררנית שמופעל רק על חרדים ומתנחלים – השר לא יסכים שימוש בכלי הזה".

חשוב לציין כי השימוש במכת"זיות לא יצא מהחוק לגמרי וכי הוא יותר לשימוש רק במים נקיים בלבד. מהחוק יוצא השימוש רק בנוזל הבואש, נוזל בעל ריח חריף, ושימוש בגז מדמיע לפיזור הפגנות על ידי המכת"זיות.
