במסגרת מבצע 'מגן הבירה' של משטרת ירושלים, פשטו אתמול (שלישי) כוחות הביטחון על בית בכפר עזרייה הסמוך לבירה. בפעילות, שבוצעה על ידי בלשי מרחב דוד ולוחמי ימ"ס ירושלים של מג"ב, נתפסו נשק מסוג M-16, אמצעי לחימה ושני רובי גז. שני ערבים, אחים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, נעצרו במקום.
הפשיטה התבצעה בעקבות מידע מודיעיני ממוקד, שהעלה חשד כי האחים מחזיקים באמצעי לחימה שעלולים לשמש לפעילות פלילית או לטרור. במהלך החיפוש המדוקדק בביתם, איתרו הכוחות נשק ארוך מסוג M-16 שהוסב לנשק קטלני, כוונת טלסקופית, שני רובי גז לפני הסבה, תחמושת ומחסנית.
מפקד מחוז ירושלים, ניצב אבשלום פלד, התייחס לתפיסה ואמר: "מבצע 'מגן הבירה' הוא חומה בצורה שמחוז ירושלים מציב מול מבקשי רעתם של תושבי העיר. תפיסת הנשק מוכיחה שוב כי היד הארוכה של מחוז ירושלים תגיע לכל סליק ולכל בית שבו מוחזק אמל"ח בלתי חוקי".
במשטרה מדגישים כי תפיסה זו מצטרפת לשורה של הצלחות מבצעיות, עם למעלה מ-15 נשקים ועשרות פריטי אמל"ח שנתפסו מתחילת המבצע. "מטרת המבצע היא לא רק להגן על תושבי הבירה, אלא גם לנקות אותה מכל איום פלילי או ביטחוני", נמסר מדוברות המשטרה. החשודים הועברו להמשך חקירה במרחב דוד.
