לקראת הדיון שיתקיים היום (רביעי) בכנסת כהכנה לקריאה שניה ושלישית על הצעת החוק להוצאה משימוש של המכת"זית שמרססת גז ובואש, מספר בכירים במשטרה פנו ללשכת השר בן גביר על מנת שישפיע על ההחלטה. קציני המשטרה ביקשו לשכנע את השר לביטחון לאומי להנחות את חה"כ צביקה פוגל, הפועל תחת מפלגתו, לבטל את הצעת החוק נגד השימוש.

למרות בקשת הבכירים, שחלקם אף פנו בעצמם לחה"כ פוגל, השר אמר כי אינו מוכן לנסות לשנות את עמדתו של חה"כ ממפלגתו העומד בראש הוועדה המקדמת את החוק, במיוחד לאחר שהסתבר שברוב רובם של המקרים הופעלו המכת"זיות והבואש כנגד חרדים ומתנחלים.
גורמים בלשכת השר בן גביר הוסיפו: "עם כל אהבתו של השר למשטרה,
השר מסמן Don’t לאכיפה בררנית. אמנם הוא נותן להם עוד ועוד כלים, אך כאשר מדובר בכלי עם אכיפה בררנית שמופעל רק על חרדים ומתנחלים – השר לא יסכים שימוש בכלי הזה".

חשוב לציין כי השימוש במכת"זיות לא יצא מהחוק לגמרי וכי הוא יותר לשימוש רק במים נקיים בלבד. מהחוק יוצא השימוש רק בנוזל הבואש, נוזל בעל ריח חריף, ושימוש בגז מדמיע לפיזור הפגנות על ידי המכת"זיות.
