accessibility-icon
share-icon
מתוך שידורי ערוץ 14

סמל "ועדת הטכנוקרטים" חשף: הרשות בדרך לעזה

עומרי חיים

עומרי חיים

טז שבט ה'תשפו (03.02.26)

13

6

like

12

dislike

ועדת הטכנוקרטים, המנהלת מאז תחילת השבוע את מעבר רפיח, חשפה את פרצופה האמיתי • הדמיון בין סמל הוועדה לסמל הרשות הפלשתינית הסגיר את מה שהזהרנו ממנו שוב ושוב - מדובר בשלוחה של הישות העוינת מרמאללה לרצועה עזה


אם זה הולך כמו הרשות הפלשתינית, אם זה נראה כמו הרשות הפלשתינית, אם זה נשמע כמו הרשות הפלשתינית – זאת הרשות הפלשתינית. בימים אלה הישות העוינת עושה את דרכה לעזה בצעדי ענק, למעשה – היא כבר בעזה, בצורת פקידים שלה שמתפעלים את מעבר רפיח. הלבוש האזרחי שלהם לא מסתיר את האמת והעטיפה לא משנה את התוכן – גם פצצה מתקתקת אפשר לארוז באריזת מתנה.

maximize-image
images-count2+
איימן עודה בכנס של הרשות הפלשתינית | צילום: ללא

מי שהצליחה להתעטף עד אתמול באריזה כזאת, תוך תמרוני חמקנות מרדאר הטאבו הישראלי, היא ועדת הטכנוקרטים לניהול רצועת עזה. הבייבי של הממשל האמריקני, עליה הזהרנו ואמרנו כאן שוב ושוב – היא שלוחה של הרשות הפלשתינית לרצועה.

בתחילת השבוע, הוועדה הזו הסירה את המסכה וחשפה בעצמה את פרצופה האמיתי – שהתבטא בסמלה החדש. את הדמיון בין סמל הוועדה לסמל הרשות הפלשתינית שמונחים כאן שניהם לפניכם, אין צורך להסביר.

maximize-image
images-count2+
הסמל החדש של ועדת הטכנוקרטים מול סמל הרשות | צילום מסך

אחרי פרסום הדברים כאן אתמול במהדורה, לשכת ראש הממשלה הגיבה: "הלוגו של הוועדה לניהול עזה (NCAG) שהוצג לישראל היה שונה לחלוטין מזה שפורסם הערב. ישראל לא תקבל שימוש בסמל של הרשות הפלשתינית, והרשות הפלשתינית לא תהיה שותפה בניהול עזה".

אבל כאן נשאלת השאלה, מה הכוונה ב: "הלוגו של הוועדה לניהול עזה שהוצג לישראל היה שונה לחלוטין מזה שפורסם"?, הלוגו הוא בהחלט בעיה אבל הוא לא ה-בעיה. הלוגו הוא העטיפה, מה שמשנה – הוא התוכן, הפנים, המהות.

maximize-image
images-count2+
צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

במהות האמת שמספרת שהרשות הפלשתינית בדרך חזרה לעזה נחשפה אתמול באופן שאין ממנו דרך חזרה ושלא משתמע לשני פנים – בתמונה אחת ששווה אלף מילים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News