accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

האיראנים ניסו להשתלט על ספינה עם דגל אמריקאי במצרי הורמוז

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

טז שבט ה'תשפו (03.02.26)

18

125

like

2

dislike

דיווח אמריקאי: 6 ספינות תותחים איראניות ניסו לעצור היום מכלית נפט אמריקאית במצרי הורמוז, והורו לה לעצור • הספינה האיצה ומאוחר יותר לוותה למקום מבטחים על ידי ספינת מלחמה אמריקאית • בנוסף - גורמים איראנים איימו היום לבטל את השיחות המתוכננות ליום שישי - הסיבה אינה ברורה


המתיחות בין איראן לארצות הברית הולכת ומחריפה, כשהיום (שלישי) נרשמה תקרית חריגה במיוחד: על פי דיווח ברויטרס, שש ספינות תותחים איראניות ניסו לעצור מכלית נפט אמריקאית במצרי הורמוז, והורו לה לעצור. הספינה האיצה ומאוחר יותר לוותה למקום מבטחים על ידי ספינת מלחמה אמריקאית.

maximize-image
images-count2+
עלי חמינאי | צילום: רויטרס

במקביל, בוול סטריט ג'רנל דיווחו כי גורמים איראנים איימו לבטל את שיחות המשא ומתן מול האמריקאים המתוכננות ליום שישי בטורקיה, כשעל פי הדיווח – הסיבה אינה ברורה.

יריית הפתיחה?

האיומים האיראניים מגיעים כתפנית אפשרית לדיווחים שהגיעו רק אמש: על פי הניו יורק טיימס, המשטר בטהרן עשוי להסכים לראשונה ל"השהיה או סגירה" של תוכנית הגרעין שלה במסגרת הסכם חדש מול ממשל טראמפ.

maximize-image
images-count2+
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ | צילום: שאטרסטוק

המטרה המרכזית של מהלך כזה מבחינת המשטר היא "להרגיע את המצב" על רקע איום התקיפה האמריקני, כך על פי גורמים איראנים. עם זאת, הם הדגישו כי טהרן עדיין מעדיפה מתווה אחר, שעל פי הדיווחים הוצע כבר בעבר: הקמת שותפות אזורית להפקת חשמל באמצעות אנרגיה גרעינית – כאשר העשרת האורניום תתבצע מחוץ לשטחה של איראן.

דיווח: באיראן חוששים שתקיפה אמריקאית תצית מחדש את המחאות

דיווח: באיראן חוששים שתקיפה אמריקאית תצית מחדש את המחאות

7
02.02.26|סיון יחזקאל

בנוסף, אמש דווח ברויטרס כי שישה גורמים איראנים טוענים שההנהגה האיראנית מודאגת יותר ויותר מתקיפה אמריקאית, ומפחדת שזו תשבור את אחיזתה בשלטון שכן היא עשויה להחזיר את המפגינים לרחובות, לאחר הטבח והדיכוי של ההפגנות נגדם.

maximize-image
images-count2+
הפגנות החופש באיראן, ארכיון | צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א'

על פי הדיווח, בפגישות גורמים רשמיים אמרו למנהיג המשטר, עלי חמינאי, כי הכעס הציבורי על הדיכוי בחודש שעבר "הגיע לנקודה שבה פחד כבר אינו גורם מרתיע". בנוסף, נאמר לחמינאי כי מפגינים איראנים רבים מוכנים להתעמת שוב עם כוחות הביטחון של המשטר, וכי לחץ חיצוני כמו תקיפה אמריקאית מוגבלת עלול לחזק אותם ולגרום לנזק בלתי הפיך.

"התקפה בשילוב הפגנות של אנשים זועמים עלולה להוביל לקריסה של מערכת השלטון", אמר אחד הגורמים, "זוהי הדאגה העיקרית בקרב הבכירים וזה מה שאויבינו רוצים". לא ידוע כיצד חמינאי הגיב לטענות.

עקבו אחרינו גם ב-Google News