הגברת הראשונה לשעבר של ארצות הברית, מלאניה טראמפ, תיפגש מחר (רביעי) עם אביבה וקית' סיגל, שורדי השבי בעלי אזרחות אמריקאית. הפגישה תתקיים בשעות הצהריים בבית הלבן בוושינגטון, בשעה 20:15 לפי שעון ישראל, ומהווה מחווה של תמיכה והזדהות עם השורדים ועם כלל החטופים המוחזקים ברצועת עזה.

אביבה וקית' סיגל, אזרחי ארה"ב ותושבי כפר עזה, נחטפו באכזריות מביתם במהלך טבח השבעה באוקטובר. בעבר, במסגרת הופעת המשלחת הישראלית בפני הוועדה נגד עינויים של האו"ם בז'נבה, העידו השניים על ההתעללות הקשה שחוו בידי חמאס. "אני לא מבקש מכם רחמים. אני מבקש מכם שתוודאו שהזוועות שהטרוריסטים ביצעו בי ובאחרים בשבי, לא יקרו שוב לעולם", אמר קית' סיגל בעדותו בפני הוועדה.

"הצמידו לחטופה מוט בראש": שורד השבי על רגעי האימה שחווה
קית' סיגל העיד כי בשבי שהה כחמישה חודשים בבידוד מוחלט, תוך סבל פיזי ונפשי קשה. "נשללה ממני כל זכות אנושית בסיסית. הורעבתי, נמנע ממני לשתות מים, ואולצתי להתפשט מול המחבלים", סיפר. "במשך כל תקופת השבי דמיינתי את הרגע שבו אחזור הביתה. הדבר הראשון ששאלתי את אשתי כשנחתתי היה על מצבה של אמי, והיא כבר לא הייתה בין החיים".
אשתו, אביבה סיגל, תיארה אף היא את הזוועות שחוותה: "כשנלקחנו מתחת לאדמה בעזה, היה שם ילד מהקהילה שלי, מחבל קשר את ידיו באזיקונים וחתך את ידו כשהסיר אותם עם קאטר. רציתי לצרוח וראיתי את המחבל מחייך". בהמשך סיפרה כי "במשך 51 ימים הייתי בטוחה שאני אמות. איימו עליי, הרעיבו אותי, איבדתי 10 קילו. ראיתי איך בעלי סובל ואסרו עליי לגעת בו או לבכות".
