משרד התחבורה הודיע היום (שלישי) על בשורה משמעותית לנהגים ביהודה ושומרון: החלק הראשון והמרכזי של כביש 60, בין גוש עציון לירושלים, נפתח לתנועה שמונה חודשים לפני המועד המתוכנן. פתיחת המקטע החדש כבר הביאה להקלה ניכרת בעומסי התנועה בכניסה וביציאה מהבירה.

הפרויקט, המבוצע באמצעות חברת "מוריה", מתקדם בקצב מהיר וכולל שדרוג מקיף של עורק התחבורה המרכזי, שהופך מכביש חד-נתיבי לדו-נתיבי בכל כיוון. בשלב זה הושלם ונפתח המקטע שבין חוסאן לצומת השיירות, ובמהלך השבועיים הקרובים צפויים להיפתח מקטעים נוספים שישפרו עוד יותר את זרימת התנועה והבטיחות בציר.3
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, בירכה על ההתקדמות: "כביש 60 הוא ציר חיים מרכזי לתושבי גוש עציון, יהודה וירושלים. פתיחת המקטע והקדמת לוחות הזמנים משקפים את הצלחת המדיניות שלנו. נמשיך להשקיע בתשתיות, תוך חיזוק ההתיישבות והפריפריה".

מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, הוסיף: "ההתקדמות המהירה בפרויקט משקפת ניהול מקצועי ותיאום הדוק בין כלל הגורמים. מדובר בפרויקט מורכב בעל חשיבות לאומית, שמביא כבר כעת תועלת ממשית לציבור וימשיך לשפר את רמת השירות, הבטיחות והנגישות באזור כולו".
