על פי פסק דין ביהמ"ש המחוזי, רופא הנשים והמיילד ד"ר אילן הלוי ירצה עונש של 3 שנות מאסר בפועל החל מחודש מאי. זאת בגין הרשעתו אתמול (שני) בשורת עבירות הקשורות למתחם לידה טבעי שהקים בחצר ביתו. פסק הדין קבע כי יחולט סכום של 200 אלף שקלים מכספיו. בין העבירות בהן הורשע: טיפול רפואי רשלני, הפלה לא חוקית, שיבוש מהלכי משפט, הפרות רבות של פקודת הרופאים ופקודת בריאות העם.

בית משפט השלום הרשיע את ד"ר הלוי בפסק דין במסגרתו העידו עדים רבים ומומחים, בכך שהפעיל מתחם לידות בשם "ג'הארה דולה" בנחלתו במושב חבצלת השרון – שאינו מוסד רפואי מוכר, וקיבל נשים ללידה טבעית גם במקרים בהם נאסרה מבחינה רפואית. על אף צווים שהגבילו ואסרו את פעילותו, המשיך לבצע במשך שנים רבות פעולות האסורות על פי חוזרי משרד הבריאות.
על פי הכרעת הדין, ד"ר הלוי ביצע טיפול רפואי רשלני ליולדת שעברה שני ניתוחים קיסריים, סירב להזמין אמבולנס ונמנע ממתן טיפול נדרש – לאחר שנגרם קרע ברחם. ד"ר הלוי הוסיף לבקש מהיולדת ומבעלה להסתיר את נסיבות הלידה ואת זהותו. במקרה נוסף, מצבה של תינוקת שנולדה התדרדר וד"ר הלוי נמנע מהזמנת סיוע רפואי. התינוקת נפטרה בהמשך בבית החולים. גם אז ביקש להסתיר את נסיבות הלידה.

בית המשפט קבע ביחס לשני אירועים אלו, כי ד"ר הלוי הפקיר את גורלן של הנשים והיילודים, במטרה למנוע חשיפת זהותו כמי שביצע את הלידות ובכך סיכן את חייהם. כמו כן הורשע בביצוע הפסקת הריון ללא אישור כדין, ובניסיון להנחות מטופלת למסור דיווח כוזב לרשויות במטרה להסתיר את מעשיו.
במקביל לניהול ההליכים בתיק המרכזי, הוגשו נגד ד"ר הלוי שני כתבי אישום נוספים. האחד בגין טיפול רפואי רשלני בלידה שהסתבכה, וחרף צווים מנהליים ושיפוטיים שאסרו עליו לטפל בנשים. כתב אישום נוסף בגין השמטת הכנסות בסך של כ-4.7 מיליון שקל שקיבל ממטופלות ונמנע מלדווח עליהן.
