accessibility-icon
share-icon
צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90
צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

בניגוד להודעת רה"מ: הרשות הפלשתינית חלק מניהול מעבר רפיח

אברהם לנדסברג

אברהם לנדסברג

טז שבט ה'תשפו (03.02.26)

55

14

like

34

dislike

חשיפה: מסמך רשמי של "הוועדה הלאומית לניהול עזה" מאשר כי פתיחת המעבר נעשית בתיאום מלא עם הרשות הפלשתינית, כחלק מ"תוכנית ה-20" של הנשיא טראמפ • מתנועת המילואימניקים דור הניצחון שחשפו את העניין נמסר בזעם: "לא נלחמנו שנתיים כדי להחזיר את תומכי הטרור מרמאללה לעזה"


בניגוד להצהרות החוזרות ונשנות של הדרג המדיני וראש הממשלה, לפיהן הרשות הפלשתינית לא תהיה מעורבת בניהול רצועת עזה ביום שאחרי, מסמך חדש שנחשף היום (שלישי) מלמד על מציאות שונה לחלוטין בשטח. מחלקת הניטור של תנועת המילואימניקים "דור הניצחון" פרסמה את ההודעה הרשמית של "הוועדה הלאומית לניהול עזה", המאשרת רשמית את מעורבותה של הרשות ברמאללה בהפעלת מעבר רפיח.

maximize-image
images-count2+
המסמך של הוועדה עם ברכת התודה לרשות הפלשתינית

המסמך, שפורסם אתמול, מכריז על תחילת הפעלה ניסיונית של מעבר רפיח לשני הכיוונים. אולם הסערה מתעוררת סביב דבריו של יו"ר הוועדה, ד"ר עלי שעת', המודה במסמך באופן מפורש לשותפים למהלך. על פי הנוסח המקורי בערבית של ההודעה, הצהיר ד"ר שעת': "אנו פועלים בכל מאמץ ונחישות, ובשיתוף פעולה עם המתווכים, הרשות הלאומית הפלשתינית ומועצת השלום בהנהגת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ". שעת' מדגיש כי הצעד נועד להוביל ליציבות ולהשבת השירותים הבסיסיים לרצועה.

חשיפת המסמך עוררה זעם רב בקרב ארגוני המילואימניקים, הטוענים כי הממשלה מוליכה שולל את הציבור ואת הלוחמים. בתנועת "דור הניצחון" טוענים כי בזמן שחיילים מסכנים את חייהם למען "ניצחון מוחלט", הדרג המדיני מאפשר בדלת האחורית את חזרתם של אנשי אבו-מאזן למוקדי הכוח בעזה.

יפתח לפני השבתו? מעבר רפיח כפי שהיה נראה לפני המלחמה |
maximize-image
images-count2+
צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

כזכור, רק אתמול בערב פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעה תקיפה בה נכתב כי הלוגו של הוועדה לניהול עזה שהוצג לישראל שונה לחלוטין ממה שהוצג בעבר וכי ישראל לא תקבל זאת. בהודעת הלשכה נכתב: "הלוגו של הוועדה לניהול עזה (NCAG) שהוצג לישראל היה שונה לחלוטין מזה שפורסם הערב. ישראל לא תקבל שימוש בסמל של הרשות הפלשתינית, והרשות הפלשתינית לא תהיה שותפה בניהול עזה".

גלעד אך, יו"ר התנועה, מסר בתגובה לחשיפה: "המסמך הזה הוא תעודת עניות לדרג המדיני בישראל. בזמן שמבטיחים לציבור וללוחמים אי-חזרה של הרש"פ לעזה, מתחת לרדאר הוועדה לניהול עזה כבר מודה להם על שיתוף הפעולה".

maximize-image
images-count2+
משאיות סיוע לעזה | צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

לדברי אך, "אנחנו אומרים לממשלה בצורה ברורה: לא עזבנו את הבתים והמשפחות לשנתיים של לחימה מדממת כדי להחליף נבלה בטרפה. הכנסת הרשות הפלסטינית לעזה, תחת כל מכבסת מילים כמו 'מועצת שלום', היא יריקה בפרצופם של הלוחמים והפקרת ביטחון ישראל. לא ניתן לזה לעבור".

ממחלקת הניטור של התנועה נמסר כי המהלך הנוכחי מעניק דריסת רגל לגורמי הרש"פ בנקודות אסטרטגיות, ומאפשר בניית תשתית שלטונית המבוססת על אותם גורמים שחינכו לטרור ביהודה ושומרון, וזאת בניגוד מוחלט ליעדי המלחמה המוצהרים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News