התקדמות משמעותית נרשמה בקידום החוק שיסדיר את העמדתם לדין של מחבלי השבעה באוקטובר. בפגישה רבת משתתפים שנערכה ביום שני שעבר במשרד המשפטים, בהשתתפות הדרגים הבכירים ביותר, נקבעו עקרונות הפעולה ולוחות הזמנים לחקיקה ולביצוע.

בפגישה נכחו יוזמי החוק, יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן וח"כ יוליה מלינובסקי, מנכ"ל משרד המשפטים איתמר דוננפלד, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה שרון אפק, וכן נציגים מהפרקליטות הצבאית, המטה לביטחון לאומי, צה"ל, משטרת ישראל ואגף התכנון.
מנכ"ל משרד המשפטים, איתמר דוננפלד, הציב בפגישה יעד ברור וקבע כי ה"דד-ליין" להצבעה על החוק בקריאה השנייה והשלישית הוא בשבועיים הראשונים של חודש מרץ הקרוב.

בפגישה סוכמו עקרונות המבנה שיתפעל את האירוע המשפטי חסר התקדים. מנהלת לוגיסטית: הוחלט כי ימונה פרויקטור מטעם צה"ל, שתחתיו תפעל מנהלת ייעודית (במתכונת דומה למנהלת החטופים בראשות האלוף ניצן אלון), אשר תתכלל את כלל ההיבטים הלוגיסטיים והבירוקרטיים.
הדרג השיפוטי: נשיא בית דין צבאי ימונה לעמוד בראש הערכאה השיפוטית ויהיה האחראי הבלעדי על הפן המשפטי.

מערך התביעה: מסתמן כי בראש התביעה יעמוד הפרקליט הצבאי הראשי. לצד זאת, סוכם על מנגנון "השאלה" ייחודי המקובל על נציבות שירות המדינה: פרקליטים אזרחיים שמנהלים כעת את התיקים יוכלו לקבל הסמכה לשבת בתוך צוות התביעה הצבאי, מתוך הבנה שיש לשמר את הידע שנצבר.
במהלך הדיון מופו הסוגיות שנותרו לסגירה, כאשר המשתתפים חולקו לצוותי עבודה ייעודיים שכל אחד מהם יעסוק בנדבך אחר: מינוי השופטים, סדרי דין והוועדות חזותית – שיאפשרו דיונים מרחוק, הרכב התובעים (אזרחיים/צבאיים), לוגיסטיקה ושיקולי ביטחון, הקמת ועדת היגוי, זכויות נפגעי עבירה ודיני ראיות.

גורמים המעורים בפרטים מציינים כי בסוגיות של זכויות נפגעי עבירה ודיני ראיות, כבר נעשתה רוב העבודה המקצועית במשרד המשפטים.
קצב העבודה צפוי לגבור כבר השבוע: ביום רביעי הקרוב יתקיים דיון נוסף בוועדת החוקה של הכנסת, שיתמקד בין היתר בנושאי סדרי הדין וזכויות נפגעי עבירה. בשבוע הבא צפויה להתקיים פגישת עבודה נוספת למעקב אחר התקדמות הצוותים.
על פי ההערכות שעלו בדיון, במידה והחוק אכן יעבור בחודש מרץ כמתוכנן, ניתן יהיה לראות את תחילתם של ההליכים המשפטיים כחצי שנה לאחר מכן, לאחר תקופת התארגנות של המערכת החדשה.
