רופא תושב יפיע נעצר אמש (שני) על ידי שוטרי המחוז הצפוני ולוחמי מג"ב, בחשד שהעסיק והלין שני שוהים בלתי חוקיים מיהודה ושומרון, שאחד מהם הוא בעל עבר ביטחוני וריצה בעבר עונש מאסר. המעצר בוצע במסגרת הפעילות המתמדת של כוחותינו נגד עבירות הקשורות לשהות בלתי חוקית בישראל.
האירוע החל במהלך פעילות מבצעית בכפר יפיע, כאשר הכוחות הגיעו למבנה הנמצא בתהליכי הרחבה בעקבות מידע מודיעיני. עם הגעתם, זיהו הלוחמים שני חשודים שנמלטו מהמקום. בתום מרדף רגלי, נתפסו השניים, תושבי יהודה ושומרון בני 36 ו-46, השוהים בישראל ללא אישורים.
בבדיקה התברר כי אחד העצורים הוא בעל עבר ביטחוני, שבגינו ריצה שבע שנות מאסר. בעקבות חקירה ראשונית בשטח, נעצר גם בעל המבנה, רופא בן 69 תושב המקום, בחשד שהעסיק את השניים והלין אותם. המשטרה צפויה לבקש היום (שלישי) להאריך את מעצרם של שלושת החשודים בבית משפט השלום בנוף הגליל.
ממשטרת ישראל נמסר כי היא "נאבקת בכל גורם המסייע להגעה ולשהות שב"חים בשטח מדינת ישראל ותפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת למצות את הדין עם העבריינים".
