השימוש הציני של מחבלי החמאס והג'יהאד האסלאמי בתשתיות אזרחיות ובסיוע בינלאומי נחשף שוב הבוקר (שלישי), עם פרסום ממצאים חריגים מפעילות כוחותינו בדרום רצועת עזה.

לוחמינו מחטיבה 7, הפועלים תחת פיקוד אוגדת עזה (143), ממשיכים בימים אלו במבצע נרחב לטיהור המרחב הממוקם מזרחית ל"קו הצהוב". מטרת הפעילות היא ניקוי השטח מתשתיות טרור – הן על פני הקרקע והן בתוואי התת-קרקעי – וסיכול אמצעי לחימה המאיימים על כוחותינו ועל העורף הישראלי.
במהלך סריקות דקדקניות שביצעו הלוחמים בשטח, אותר מצבור תחמושת משמעותי שהוסתר בשיטה המעידה על דפוס הפעולה של ארגוני הטרור: כ-110 פצצות מרגמה, לצד מספר רקטות וציוד לחימה נלווה.
מה שבלט במיוחד בתפיסה זו היה אופן ההסלקה: אמצעי הלחימה הקטלניים נמצאו כשהם עטופים ומוחבאים בתוך שמיכות ובתוך שקים הנושאים את סמלי אונר"א (סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלסטינים), המיועדים במקור להעברת סיוע הומניטרי לאוכלוסייה האזרחית.
