מבחן המשילות של הממשלה: לאחר שבג"ץ הוציא אתמול (שני) צו על תנאי נגד החלטת הממשלה לסגור את תחנת הרדיו הצבאית, גלי צה"ל, והקפיא את המהלך עד לתאריך 1.3.2026, שרים בממשלה מסרו ל-C14 כי אינם מתכוונים להמתין להחלטה הסופית של בג"ץ. לדבריהם, הם יפעלו בהתאם להנחיית הממשלה, יגלו משילות אל מול מה שכינו "עריצות בית המשפט העליון", וינתקו את הקשרים עם גל"צ.

פנינו ב-C14 בשאילתה לכלל שרי הממשלה – ושאלנו: "לאור החלטת בג"ץ לתת צו ביניים נגד החלטת הממשלה על סגירת תחנת הרדיו גלי צה"ל, האם השר יעמוד בהחלטת הממשלה ויפסיק להתראיין לתחנה הצבאית החל מה-1.3?".
הראשונה להתייצב הייתה השרה לשוויון חברתי, מאי גולן, שהבהירה כי תפעל בהתאם להחלטת הממשלה: "השרה מאי גולן תפעל בהתאם להחלטת הממשלה ולא תתראיין לתחנת הרדיו גלי צה״ל. ממשלת ישראל היא הריבון, והחלטותיה מחייבות".

השר לנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף, מסר כי החרים את התחנה עוד קודם לכן: "השר יצחק וסרלאוף כבר הפסיק להתראיין בגל"צ סמוך לאחר החלטת הממשלה לסגור את התחנה הצבאית". שר המשפטים, יריב לוין, מסר כי הוא אינו מתראיין לתחנה הצבאית כבר תקופה ארוכה, וכך בכוונתו להמשיך.
שר התקשרות שלמה קרעי, פרסם פוסט בעמוד ה-X שלו מיד לאחר הוצאת הצו על ידי בג"ץ וכתב: "הממשלה קיבלה החלטה ברורה: גלצ נסגרת. גם אם בג"ץ קבע מועד להגשת תשובות לצו על תנאי לאחר התאריך הזה, אין בכך כדי להקפיא או לבטל החלטת ממשלה חוקית. אני קורא מכאן לשרי הממשלה ולחברי הכנסת: החל מה-1.3 לא מתראיינים בגלצ".

שאר השרים לא השיבו לפנייתנו האם יגלו משילות או "ייכנעו" להחלטת בג"ץ, וימשיכו להתלונן על תקשורת שאינה הוגנת. נזכיר, כי אחת הסיבות המרכזיות להחלטה על סגירת התחנה היא הטענה לפגיעה בלוחמים. "גל"צ פועלת באופן הפוגע בצבא, בחייליו ובאחדותו", נכתב בהודעה המקורית.
בין השרים שבחרו שלא להשיב: שר הביטחון ישראל כ"ץ, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שרת התחבורה מירי רגב, שר החינוך יואב קיש, שר הכלכלה ניר ברקת, השר עמיחי שיקלי, שר החוץ גדעון סער, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שרת האנרגיה גילה גמליאל, שרת ההתיישבות אורית סטרוק, והשרים: אבי דיכטר, עמיחי אליהו, חיים כ"ץ, אופיר סופר, דודי אמסלם, זאב אלקין ועידית סילמן.
