לאחר שכתב התחקירים ישי פרידמן חשף אתמול במהדורה תכתובות בין אהוד ברק לקטאר לכאורה, ראיתי הלילה את כל "הצועקים מרה". יאיר לפידים למיניהם, ומצטרפים אחרים ממקומות שונים. הם סידרו לעצמם פגישות דרך מתווכים, ועכשיו הם מספרים לנו ש"זאת הייתה פגישה בענייני החטופים". התירוץ הזה ממשיך בדיוק את אותו רעיון בלתי נדלה, אותו קו "אייקוני" שראינו אצל ערד ניר בחדשות 12 עם אל-תאני, ראש ממשלת קטאר.
כדי שהדברים ייתפסו ויחלחלו, אני חוזר ומדגיש: חבר הכנסת משה סעדה ואנוכי פנינו למשרד הביטחון בדרישה ברורה – תוציאו לנו את הרשימה. אנחנו רוצים לדעת מי הם כל הישראלים שעוסקים בעסקים עם קטאר או שעסקו איתה בעבר. בתוך הרשימה הזו נמצאים רוב ראשי מערכת הביטחון הישראלית. המטרה שלנו היא לחשוף את הבלוף הגדול: קטאר, בעיניי, היא מדינה עוינת. נקודה. זו מדינה שעשתה נזקים עצומים לעם היהודי ולמדינת ישראל.

אבל הצביעות זועקת לשמיים. אהוד ברק, יאיר לפיד, גבי אשכנזי ורבים אחרים – כולם מרימים גבה כשמשהו קורה בצד השני של המפה הפוליטית. אז, הם מיד זועקים "בוגדים" ומשתמשים באמירות הקשות ביותר. אבל כשאפשר לקבל כרטיס למונדיאל? אז רונן בר לוקח את המטוס הראשון ויושב שם. אנחנו צריכים לשאול: מי אירח אותו? איך אירחו אותו? איזה מטוס יצא לשם?.
לאהוד ברק, לכאורה, מותר לעשות עסקים או לנסות לעשות עסקים עם קטאר. לאחרים אסור. ליאיר לפיד מותר שאותו "סוכן זר" יארגן לו פגישה. המוסר הכפול הזה לא יכול להימשך.

והנה אני שם את הדברים על השולחן, כנורת אזהרה למה שעשוי להתפתח בהמשך: לא אתפלא אם יתגלה שכספים ענקיים הושקעו במערכות שונות כדי לשנות את המערכת הציבורית הישראלית – בעבר, בהווה, ולקראת הבחירות הבאות. צריך לשים עין פקוחה ולבדוק מאיפה הכסף הזה מגיע.
הכסף הגדול הזה, להערכתי, הולך בעיקר להגברת ההצבעה במגזר הערבי, שזהו למעשה הקמפיין הגדול שמתנהל כעת במקביל לקמפיין ה"בוגדים". אני לא טוען טענה שאין לי מאחוריה הוכחות מוצקות כרגע, אבל אני אומר בבירור: אפשר וצריך לשים עין על הכסף הגדול שיגיע לישראל ועל המקורות שלו. צריך לראות מי מפעיל את הקמפיינים הללו.
כמו שראינו את ישי פרידמן שלנו חושף מי עומד מאחורי הקמפיין נגד אנשי ערוץ 14, כך אני מאמין שבסוף האמת תתגלה גם כאן. אני חושב שצפויים לנו גילויים נוספים. את הבלוף הזה חייבים לחשוף.
