accessibility-icon
share-icon
קרדיט: מתוך שידורי ערוץ 14
קרדיט: מתוך שידורי ערוץ 14

לוחם גולני הותקף ע"י פעילי שמאל בתל אביב: "הם עשו בי לינץ'"

דסק C14

דסק C14

ט טבת ה'תשפו (29.12.25)

30

386

like

10

dislike

זיו ברנס, לוחם בסיירת גולני במילואים, הגיע לכיכר הבימה כדי להביע דעה שונה ונתקל באלימות קשה מצד עשרות מפגינים • בריאיון לערוץ 14 הוא משחזר את רגעי האימה: "הפילו אותי לרצפה ובעטו בי, זה צד שהחוק לא חל עליו" • וגם: הביקורת הקשה על התנהלות המשטרה


זיו ברנס, לוחם בסיירת גולני ששירת מאות ימים במילואים מאז פרוץ המלחמה, הותקף באכזריות על ידי המון זועם במהלך הפגנת שמאל בכיכר הבימה. בריאיון היום (שני) לטל מאיר בתוכנית "ישראל הבוקר", גולל ברנס את האירוע הקשה שעבר, שלדבריו היה "לינץ' לכל דבר ועניין".

"מה שקרה בהבימה זה שהותקפתי על ידי בין 40 ל-100 אנשים", פתח ברנס את דבריו, "זה לא היה ויכוח פוליטי. זה מראה שיש צד בישראל שהחוק לא חל עליו, והוא יכול לעבור עליו באופן בוטה וגורף ואין עליו ענישה".

quote icon

"קפצו עליי 40 אנשים ובעטו בי"

ברנס תיאר כי הגיע למקום עם מגפון כדי למחות כנגד הקריאות להקמת ועדת חקירה ממלכתית וכנגד האשמת ראש הממשלה במחדל ה-7 באוקטובר. "רק אמרתי שביבי לא אשם. לפני ששמתי לב קפצו עליי 40 אנשים", שיחזר.

בתיעודים נראה ברנס מוקף בהמון זועם, כשברקע צעקות ודחיפות. לדבריו, המציאות בשטח הייתה חמורה אף יותר מהנראה בסרטונים: "פשוט קפצו עליי מכל כיוון, הפילו אותי לרצפה ותוך כדי גם בעטו בי. אף אחד לא עצר. כמעט כל הגוף שלי חבלות, מזל שאני עוד גדול והצלחתי לעמוד בזה".

quote icon

"השוטרים עמדו מנגד"

ברנס מתח ביקורת חריפה על תפקוד המשטרה באירוע. לדבריו, למרות נוכחות משטרתית במקום, הוא חש חוסר אונים: "השוטרים, הגיבורים שלנו, רואים בסרטון שבמקום לעזור לי יותר. אנחנו עומדים מהצד חסרי אונים". ברנס ציין כי הגיש תלונה במשטרה ודרש לחשוף את מצלמות האבטחה של "הבימה" כדי להוכיח את טענותיו על הלינץ' שעבר.

במהלך הדיון באולפן, התייחס ישראל מאיר, פרשן התוכנית, לאכיפה הבררנית של המשטרה והשווה את היחס למפגינים בהבימה מול היחס למפגינים החרדים מהפלג הירושלמי: "אתה מסתכל איך השוטרים מפזרים הפגנה של חרדים. אם זה הסטנדרט, למה אנחנו לא רואים את זה בשום מקום אחר חוץ ממפגינים חרדים?".

maximize-image
פעילות צוות הקרב החטיבתי גולני במרחב רפיח | צילום: דובר צה"ל

עו"ד יותם אייל, מנכ"ל הפורום המשפטי למען ישראל, הוסיף כי מדובר במגמה מדאיגה: "בתקופה האחרונה אנחנו רואים ממש אלימות ישירה של מכות. הרסן הותר וזו ממש סכנה לציבור". ברנס סיכם את דבריו בכאב אך בנחישות, כשהוא מזכיר את שירותו הצבאי הממושך למען המדינה, ומבטיח לא לשתוק: "נלחמתי במשך שישה סבבים ו-600 ימי לחימה. לא הגיוני שלא נוכל לדבר ולהשמיע קול. פעם הבאה לא אגיע לשם לבד".

הפרויקט החדש ב-C14 חושף: אלימות השמאל מגובה לאורך שנים

הפרויקט החדש ב-C14 חושף: אלימות השמאל מגובה לאורך שנים

14
24.11.25|דסק C14

חשוב להדגיש כי המקרה המזעזע של ברנס אינו אירוע חריג בנוף הישראלי, אלא חלק מתופעה מדאיגה ומתמשכת. בדיוק בשל כך יצאנו ב-C14 בפרויקט המיוחד "אלימות השמאלנים", אשר סוקר וממפה אלפי מקרים מתועדים של אלימות מצד פעילי שמאל. מטרת הפרויקט היא לחשוף את היקף התופעה שרבים מנסים להשתיק, ולתת תמונת מצב מלאה ואמיתית על האלימות המופנית כלפי הימין בישראל.

אלימות השמאל: "הפרויקט מביא אסמכתאות לאכיפה הבררנית"

אלימות השמאל: "הפרויקט מביא אסמכתאות לאכיפה הבררנית"

14
07.12.25|דסק C14

 

ממשטרת ישראל נמסר: "בניגוד לנטען, מדובר במפגין שהורחק מספר פעמים ממתחם המחאה, במטרה למנוע הפרת סדר ופרובוקציה. לאחר ששוב חזר למקום, החלו עימותים בין הניצים והמשטרה נאלצה להפריד בין הצדדים ולהשליט סדר, לרבות עיכוב של חשוד לחקירה בעקבות העימותים. נבהיר כי לא הוגשה כל תלונה ממי מהצדדים והמשטרה פעלה כפי שמצופה להרגעת הרוחות במקום".

עקבו אחרינו גם ב-Google News