המזרחן ד"ר אדי כהן התייחס היום (שני) ב"ישראל הבוקר" עם טל מאיר לחששות באיראן בצל פגישת נתניהו-טראמפ בוושינגטון: "נשיא איראן אמר לפני יומיים 'ארצות הברית, ישראל, אירופה וכל העולם נגדנו'. הם חשים את הפחד, הם יודעים שהם על הכוונת". לדבריו, אמצעי התקשורת באיראן מצוטטים את המקורות בישראל שאומרים כי נתניהו הולך לקבל אור ירוק לתקיפה חזקה והפלת המשטר.
ד"ר כהן ציין כי "האיראנים כמובן משדרים את ההפך – אבל מבפנים הם מאוד מפחדים. צריך להיות אופטימיים, בעיקר כשרואים הפגנות ספונטניות, אף אחד לא אמר להם לצאת". לדבריו, המשבר הכלכלי באיראן מוסיף למתח הקיים: "איך אומרים? אל תיגעו להם בכסף".

לדבריו, "ללא סיוע, לעם האיראני יהיה קשה להפיל את המשטר הזה. מי הפיל את ברית המועצות הגדולה? לא טילים, קנוניה או הפגנות. כתוצאה מהמצב הכלכלי, ברית המועצות התפרקה לחלקים". בצל טיסתו של רה"מ נתניהו לוושינגטון, ד"ר כהן אמר כי בעולם הערבי: "תמיד חוששים, אולי מקווים שלא תהיה פגישה".
כחלק מהפגישות של רה"מ והנשיא טראמפ, השניים ידונו בין היתר על סוגיית איראן. פרשננו הצבאי נועם אמיר אמר כי בעוד טראמפ תומך בעמדתה של ישראל לשמור על הישגי מבצע עם כלביא, איראן עושה מאמצים לחדש את פרויקט הטילים הבליסטיים. לדבריו, נתניהו צריך לדרוש לחזור ולהשמיד את היכולות הללו.
