accessibility-icon
share-icon
צילום: רועי חדי
צילום: רועי חדי

מהלך היסטורי: חטיבת מנשה חוזרת לצפון השומרון

דסק C14

דסק C14

ט טבת ה'תשפו (29.12.25)

48

like

0

dislike

חטיבת מנשה, שנעקרה בגירוש, תשוב לצפון השומרון ובמקביל החלה הקמת בסיס צבאי חדש ביישוב שא-נור • השר סמוטריץ': "מדכאים את הטרור ומחזירים את הביטחון" • ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "המהלך יחזיר את הביטחון למדינת ישראל"


צעד תקדימי ובעל משמעות היסטורית בשומרון: חטיבת מנשה, אשר נעקרה ממקומה בצפון השומרון במהלך הגירוש בשנת 2005, חוזרת לאזור. במקביל, החלו העבודות להקמת בסיס פלוגתי חדש ביישוב שא-נור, שפונה גם הוא. המהלך מתבצע בהובלת שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', שר הביטחון ישראל כץ וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

במהלך סיור שקיימו היום (שני) השר סמוטריץ' ויוסי דגן באתר העבודות בשא-נור, הדגיש סמוטריץ' את הקשר ההדוק בין התיישבות לביטחון. "תקצבנו את העברת מפקדת החטיבה חזרה לכאן, יחד עם שתי מפקדות גדוד, בסכום של 800 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות", אמר השר. הוא הוסיף כי הקמת הבסיס בשא-נור תאפשר את חזרת המשפחות ליישוב בקרוב.

maximize-image
צילום: אליה אביב

השר סמוטריץ' הדגיש כי המהלך נועד לחזק את ביטחון המדינה כולה. "כשיצא צה"ל מכאן, התפתחה פה בירת הטרור של יהודה ושומרון. כשאנחנו מכניסים לכאן את ההתיישבות ואת הצבא בכל הכוח, כך מדכאים טרור ומחזירים את הביטחון למדינת ישראל", סיכם. דבריו זכו לחיזוק מראש מועצת שומרון, יוסי דגן, שהוסיף: "רוב פיגועי הטרור יצאו מכאן כי לא היה פה צבא".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, הודה לשרים על הובלת המהלך וכינה אותו "אתחול מחודש של המערכת". לדבריו, "הגירוש הוביל לגל טרור אדיר, והחזרת ההתיישבות והבסיסים שאתם מובילים תחזיר את הביטחון למדינת ישראל ותוריד את הנטל הביטחוני מעל צה"ל. איפה שיש התיישבות – יש ביטחון, ואיפה שצה"ל נמצא ופועל לצד ההתיישבות – אפשר לתקן גם את הביטחון".

עקבו אחרינו גם ב-Google News