כוחות המנהל האזרחי חילצו היום (ראשון) שני יהודים מפאתי העיר טולכרם שבחטיבת אפרים, לאחר שהתקבל דיווח כי השניים נצפו מסתובבים באזור תוך סיכון חייהם.
עם קבלת הדיווח, פעלו קציני מנהלת התיאום והקישור אפרים להענקת הגנה מיידית לשניים, ובמקביל העבירו אותם לידי כוחות צה״ל באמצעות ערוצי התיאום.

מתחקיר ראשוני עולה כי השניים נכנסו למוסך במרחב כשהם תחת השפעת אלכוהול. האירוע הועבר להמשך טיפול של משטרת ישראל. במערכת הביטחון שבים ומדגישים כי הכניסה לשטחי A אסורה על פי חוק ומהווה סכנת חיים ממשית.
זה לא המקרה הראשון בתקופה האחרונה, בשבוע שעבר התרחשו מספר מקרים במקומות שונים. בלילה שבין חמישי לשישי חילצו כוחותינו, חיילת מג"ב שנכנסה עם חברה הערבי לחברון, כאשר בנס האירוע נגמר ללא נפגעים.

במקרה נוסף שאירע, כוחות המנהל האזרחי חילצו חרדי שנכנס לקבר יוסף בשכם שלא באישור, טעה בדרכו, ונאלץ להזעיק עזרה, גם במקרה הזה בנס לא היה נפגעים.
עוד מקרים שקרו בשבוע שעבר: אמה וביתה בת ה-10 נכנסו לבית לחם. ישראלית נכנסה לכפר נעלין שבבנימין. שני אזרחים ישראלים נכנסו בטעות לתוך הכפר חוסאן. כוח צה"ל ששהה בסמוך למקום זיהה את האירוע, פעל במהירות וחילץ את השניים חזרה לשטח ישראל בטרם התפתח עימות או ניסיון פגיעה בהם.
