משרד הפנים הסורי הודיע היום (ראשון) כי אנשי כוחות הביטחון נפצעו לאחר שהותקפו בידי תומכי משטר אסד במערב המדינה. בהודעה נאמר כי המקרה התרחש כאשר כוחות הביטחון ניסו להשתלט על הפגנה של תומכי אסד בעיר לטקיה, שבמהלכה חמושים ירו באוויר.
Syrian armored vehicles are being deployed throughout the streets of Latakia City after they dispersed the Alawite protests. pic.twitter.com/FGMVCnpnOi
— China pulse | 中国脉搏 🇨🇳 (@Eng_china5) December 28, 2025
הפגנות אלו הגיעו בעקבות פיגוע במסגד עלאווי בחומס במהלך סוף השבוע שבו נהרגו שמונה בני אדם. השייח' העלאווי המקומי קרא בעקבות הפיגוע לקיים הפגנות שלום בהשתתפות המונית – כדי למחות על כך שהשלטון הסורי לא מגן על המיעוט העלאווי במדינה.
🔴#LATEST — Protests are being held demanding 'federalism' following an alleged attack in an Alawite-majority neighborhood in Syria's Latakia pic.twitter.com/WhV71Ot9fh
— Türkiye Today (@turkiyetodaycom) December 28, 2025
לפי התיעודים מסוריה, ההפגנה אכן החלה רגועה, אך האירוע הסלים כאשר התרחש עימות בין שתי הפגנות: אחת התומכת בעלאווים והשנייה התומכת בממשלת סוריה. כוחות הביטחון יצרו חיץ אנושי בין שתי הקבוצות כדי למנוע התנגשויות, מה שיצר התפתחות אלימה ואת חילופי הירי בין הצדדים.
המיעוט העלאווי בסוריה מזוהה עם משפחת אסד שמשתייכים לזרם בעצמם. מדובר במיעוט בתוך האסלאם שמבחינת מוסלמים רבים כלל לא נחשב כמוסלמי. חשוב להזכיר כי בתחילת השנה האוכלוסייה העלאווית נטבחה על ידי כוחות המשטר של אל-ג'ולאני, שהפסיק את הפעולה לאחר לחץ בינלאומי.
