accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

תומכי משטר אסד תקפו את כוחות הביטחון של אל-ג'ולאני

דסק C14

דסק C14

ח טבת ה'תשפו (28.12.25)

1

10

like

0

dislike

אנשי כוחות הביטחון הסורים נפצעו במהלך עימות מול תומכי משטר אסד במערב במדינה • העימות התרחש כתגובה לפיגוע שאירע במסגד עלאווי במהלך סוף השבוע • המיעוט העלאווי, שתמך במשטר הקודם, ממשיך להיות מטרד עבור אל-ג'ולאני - שכבר ביצע בו טבח בתחילת השנה


משרד הפנים הסורי הודיע היום (ראשון) כי אנשי כוחות הביטחון נפצעו לאחר שהותקפו בידי תומכי משטר אסד במערב המדינה. בהודעה נאמר כי המקרה התרחש כאשר כוחות הביטחון ניסו להשתלט על הפגנה של תומכי אסד בעיר לטקיה, שבמהלכה חמושים ירו באוויר.

הפגנות אלו הגיעו בעקבות פיגוע במסגד עלאווי בחומס במהלך סוף השבוע שבו נהרגו שמונה בני אדם. השייח' העלאווי המקומי קרא בעקבות הפיגוע לקיים הפגנות שלום בהשתתפות המונית – כדי למחות על כך שהשלטון הסורי לא מגן על המיעוט העלאווי במדינה.

לפי התיעודים מסוריה, ההפגנה אכן החלה רגועה, אך האירוע הסלים כאשר התרחש עימות בין שתי הפגנות: אחת התומכת בעלאווים והשנייה התומכת בממשלת סוריה. כוחות הביטחון יצרו חיץ אנושי בין שתי הקבוצות כדי למנוע התנגשויות, מה שיצר התפתחות אלימה ואת חילופי הירי בין הצדדים.

המיעוט העלאווי בסוריה מזוהה עם משפחת אסד שמשתייכים לזרם בעצמם. מדובר במיעוט בתוך האסלאם שמבחינת מוסלמים רבים כלל לא נחשב כמוסלמי. חשוב להזכיר כי בתחילת השנה האוכלוסייה העלאווית נטבחה על ידי כוחות המשטר של אל-ג'ולאני, שהפסיק את הפעולה לאחר לחץ בינלאומי.

עקבו אחרינו גם ב-Google News