accessibility-icon
share-icon
צילום: מועצה אזורית שומרון
צילום: מועצה אזורית שומרון

יוסי דגן דרש מנתניהו: "אם לא תוחל ריבונות, נקבל מדינת טרור"

דסק C14

דסק C14

ח טבת ה'תשפו (28.12.25)

3

1

like

1

dislike

יוסי דגן דרש מראש הממשלה להחיל ריבונות ביו"ש והזהיר כי אם המהלך לא יתבצע: "נקבל מדינת טרור בלב הארץ" • לדבריו, אנו נמצאים בחלון הזדמנויות מדיני נדיר - וכל היסוס מצד הממשלה יתפרש כחולשה • דגן הזהיר: "הריבונות היא לא אופציה, היא חומת המגן שתמנע הקצת רצועת עזה שנייה"


מגביר לחץ: בצל טיסת רה"מ לפגישה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ראש מועצת שומרון יוסי דגן דרש מראש הממשלה נתניהו להודיע על החלת ריבונות: "אם לא תוחל ריבונות – נקבל מדינת טרור בלב הארץ. מכבד את ארה"ב, אך רק ממשלת הימין תקבע".

דגן הדגיש כי מדובר בהזדמנות חד פעמית, שלא תחזור: "העם לא בחר בימין כדי שנמשיך לדבר בסיסמאות, אלא כדי שנקבע עובדות בשטח. יש לנו כעת חלון הזדמנויות מדיני נדיר, וכל היסוס מצדנו יתפרש כחולשה. הריבונות היא לא אופציה, היא חומת המגן שתמנע הקצת רצועת עזה שנייה שתאיים על כל גוש דן ורחבי הארץ".

maximize-image
images-count1+
ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ארכיון | צילום: חיים גולדברג/Flash90

ראש המועצה הוסיף כי הסמכות להחלת ריבונות נמצאת אך ורק בידיים של ממשלת ישראל: "ממשלת הימין היא היחידה שיש לה את הסמכות לקבוע ולהחיל ריבונות יהודית ביהודה ושומרון. יש לנו שותפות ערכית ומשמעותית עם ארצות הברית, אך ההחלטה נתונה בידיו של ראש הממשלה".

דגן, שביקר בחודשים האחרונים מספר פעמים בארצות הברית וקיים פגישות עם חברי קונגרס בכירים בנושא – הבהיר כי מדובר בצורך ביטחוני דחוף, ותקף את המתנגדים למהלך: "אין וואקום – אלה שמתנגדים רוצים להקים מדינה פלשתינית. אסור לנו לתת לזה לקרות".

maximize-image
images-count1+
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו, ארכיון | צילום: מיילס קולן

לסיום, העביר מסר ברור לראש הממשלה לקראת פגישותיו בוושינגטון: "המנדט שקיבל מהמחנה הלאומי הוא לשמור על ארץ ישראל, לא להפקיר אותה לוואקום מדיני ומסוכן. המבחן של הממשלה הזו הוא במעשים – החלת ריבונות עכשיו היא התשובה הציונית היחידה והנחרצת לטרור וללחצים הבינלאומיים".

עקבו אחרינו גם ב-Google News